اتوبوس‌های الکتریکی در مونیخ افزایش می‌یابد

مقامات محلی مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان پس از برلین و هامبورگ، از طرح خود برای افزایش اتوبوس‌های عمومی الکتریکی در سراسر شهر رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح فوق در حال حاضر در مرحله آزمایش است که در صورت موفقیت قرار است در خط ۱۰۰ که بین ایستگاه مرکزی و شرقی قطار برلین واقع شده است فعالیت خود را آغاز کند. البته وجود وسایل حمل و نقل عمومی الکتریکی در مونیخ، پایتخت ایالت بایرن آلمان موضوع جدیدی نیست، هم اینک نیز تعداد پنج خودروی الکتریکی در خط ۱۰۰ این شهر مشغول فعالیت است که البته مقامات ارشد در نظر دارند به زودی بر تعداد وسایل حمل و نقل الکتریکی در این مسیر بیفزایند. قرار است تعدادی از این خودروهای برقی در ماه سپتامبر به بهره‌برداری برسند و تمام "خط Museum" شهر را در بر گیرند.

در سال ۲۰۲۱ نیز تمام ناوگان حمل و نقل عمومی شهر را خودروهای برقی تشکیل خواهد داد که میزان انتشار گازهای آلاینده از آن‌ها صفر خواهد بود. چیزی که اتوبوس‌های برقی جدید را از سایر خودروهای الکتریکی قدیمی شهر متمایز خواهد کرد، قابلیت‌های پیشرفته و راحتی بی‌حد و اندازه آن‌هاست. علاوه بر این، طراحی منحصر به فرد و قابلیت‌های جدید این اتوبوس‌ها نه تنها مانع از انتشار گاز کربن توسط آن‌ها می‌شود، بلکه در کاهش تغییرات آب و هوایی و اثرات جزایر گرمایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

انرژی حرکتی مورد نیاز اتوبوس‌های برقی مونیخ را باطری‌هایی با ظرفیت ۴۸۰ کیلووات بر ساعت تأمین می‌کند که این میزان انرژی سفری به طول ۲۷۰ کیلومتر را میسر خواهد کرد. علاوه بر این، اتوبوس‌های فوق دارای سه در بزرگ هستند که سوار و پیاده شدن را برای مسافران بسیار راحت می‌کند و مهم‌تر از همه اینکه یک سیستم خودکار مدیریت دما با استفاده از یک پمپ حرارتی تنظیم می‌شود.

حذف مواد نفتی و به صفر رساندن انتشار گازهای آلاینده در هوا یکی از مهم‌ترین اهدافی است که مقامات ارشد کلانشهر مونیخ تا ۱۰ سال آینده در نظر گرفته‌اند که در این راستا، جایگزین کردن وسایل حمل و نقل عمومی با خودروهای برقی می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

کد خبر 436034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.