قیمت خودرو به نرخ دلار وابسته است

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل اصفهان گفت: قیمت خودرو در بازار به نرخ دلار و نوسانات آن بستگی دارد و در صورت کاهش قیمت این ارز، نرخ اتومبیل هم کاهشی می‌شود.

حمیدرضا قندی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که نبض بازار اتومبیل اصفهان در دست فروشندگان خودرو نیست، اظهار کرد: فروشندگان کارخانه‌های ایران‌خودرو و سایپا را مدیریت نمی‌کنند و به همین دلیل با توجه به شرایط نرخ دلار و نوسانات ارزی پیش‌بینی یا تحلیل وضعیت بازار بسیار دشوار شده است.

وی افزود: همانطور که بازار مسکن توسط رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مدیریت نمی‌شود، مدیریت بازار خودرو هم در دست رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل نیست و انتشار اخبار از وضعیت بازار در رسانه‌ها نیز نتیجه‌ای در روند کنترل بازار ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل اصفهان با بیان این که افزایش نرخ دلار به ۲۴ هزار تومان، قیمت اتومبیل را در بازار پنج تا شش میلیون تومان افزایش داد، تصریح کرد: همه قیمت‌ها تحت تأثیر نرخ دلار و نوسانات آن در بازار است و بازار خودروی اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قندی با گلایه از وضعیت موجود و نوسانات اخیر اضافه کرد: قیمت خودرو در بازار به نرخ دلار و نوسانات آن بستگی دارد و در صورت کاهش قیمت ارز، نرخ اتومبیل هم کاهشی می‌شود. تقاضای عمومی برای خرید خودرو در بازار از سوی مردم هم با توجه به کاهش قدرت خرید جامعه، کاهش یافته است.

کد خبر 435972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.