شیوه‌نامه حمایت از معلولان شیراز تدوین می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در راستای وظایف شهرداری در تبیین حقوق شهروندی و با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز شیوه‌نامه حمایت از افراد دارای معلولیت تدوین می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز علی ناصری با اشاره به بررسی طرح پیشنهادی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز با عنوان "توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت" اظهار کرد: در این جلسه طرح فوق بررسی و مقرر شد این مرکز اصلاحات مربوط به طرح را انجام داده و نتیجه را ظرف مدت دو هفته آینده به شورا اعلام کند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در جهت حمایت از معلولان، قانون‌گذاری شده و هرگونه اقدامی باید در راستای آخرین اراده قانون‌گذار باشد، افزود: بر این اساس در خصوص دسترس پذیری، تردد و تحرک معلولان باید به مواد دو و چهار قانون حمایت از حقوق معلولان و دستورالعمل نحوه تشکیل اداره جلسات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان اشاره شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: بهتر است طرح مذکور به مناسب‌سازی خودروهای حمل‌ونقل عمومی جهت استفاده معلولان از موضوع تبصره یک ماده پنج قانون حمایت از حقوق معلولان بپردازد.

وی ادامه داد: مقرر شد علاوه بر تشکیل کمیته فنی توسط سازمان‌های مذکور، نتیجه در اختیار کمیسیون قرار گیرد.

کد خبر 435965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.