توسعه گردشگری بخشی از سند ۲۵ ساله ایران و چین است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به توسعه گردشگری به عنوان جزئی از مفاد پیش‌نویس سند همکاری ۲۵‌ ساله ایران و چین، گفت: سرمایه‌گذاری در ساخت و تاسیس مراکز مرتبط در ایران توسط چین از جمله مفاد این توافق‌نامه است.

به گزارش ایمنا، ولی تیموری گفت: ایران پیش از قرارداد ۲۵ ساله با چین، برنامه مطالعاتی مفصلی برای جذب گردشگر از دیگر کشورها انجام داده بود که یکی از این انتخاب‌ها چین و فعالیت‌های مختلف از جمله لغو روادید گردشگران چینی در ایران بود.

وی اظهار کرد: سال گذشته وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز همراه بخش خصوصی سفری برای توسعه گردشگری انجام داد. در ایران نیز فعالیت‌های مختلفی از جمله برگزاری عید چینی در ۹ استان کشور برگزار شد اما با شیوع کرونا این برنامه‌ها لغو شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: وزارت خارجه ایران نیز همزمان پیش‌نویس اولیه سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین را که شامل همکاری‌های بلندمدت دو کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود در اختیار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قرار داد؛ در شرایطی که بر اساس مطالعات انجام‌گرفته، گردشگران چینی یکی از مقاصد اصلی ایران خواهد بود.

تیموری ادامه داد: با نظر کارشناسان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در پیش‌نویس اولیه سند همکاری ایران و چین به توسعه و زیر ساخت گردشگری، آموزش نیروی انسانی برای جذب گردشگر چینی تاکید شده است. در پیش‌نویس این سند امکان بازاریابی و اطلاع رسانی از مناطق گردشگری ایران در چین شده است.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری مستقیم چین و مشترک با ایران در تأسیسات گردشگری ایران و آموزش راهنمایان گردشگری برای جذب گردشگران چینی از جمله مفاد این قرارداد میان دو کشور است. همکاری تخصصی در حوزه گردشگری و در نتیجه جذب گردشگر چینی از موارد مهم پیش‌نویس این سند است.

منبع: ایرنا

کد خبر 435944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.