ریزش مو نتیجه رژیم لاغری غلط است

یک دکترای تغذیه گفت: ریزش مو در رژیم لاغری غلط و غیر تخصصی رخ می دهد و این موضوع پدیده ای موقت است.

مجید کلاهدوزان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: زمانی که رژیم غذایی از نظر تامین ویتامین، املاح و پروتئین کامل نباشد، پدیده ریزش مو اتفاق می‌افتد. گنجاندن مواد غذایی حاوی آهن، روی و سلنیوم نقش اساسی در جلوگیری از ریزش مو دارد؛ در رژیم غذایی که توسط متخصص ارائه می‌شود نیازی به مصرف مکمل‌های ویتامین نیست.

این دکترای تغذیه با اشاره به نقش و اهمیت انجام ورزش در کنار گرفتن رژیم غذایی اظهار کرد: گرفتن غذایی در کنار فعالیت بدنی و ورزش اثربخشی دارد. کاهش وزن در صورتی محقق می‌شود که بدن کمبود کالری داشته باشد. چربی‌های ذخیره شده از راه افزایش سوخت و ساز بدنی از بین می‌روند؛ رژیم لاغری مناسب تا هفتاد درصد و ورزش تا حدود سی درصد می‌تواند چربی‌های اضافی را نابود کند؛ بنابراین رژیم غذایی و ورزش مکمل یکدیگر است.

کلاهدوزان در مورد جلوگیری از لاغری صورت در زمان گرفتن رژیم لاغری گفت: زمانی که فرد رژیم لاغری می‌گیرد، چربی کل بدن کاهش می‌یابد و نمی‌توان چربی سوزی را در ناحیه‌ای از بدن متوقف کرد، بلکه راهکار زیبا نگه داشتن صورت در زمان پیروی از رژیم لاغری استفاده از کرم‌های روز و شب، انجام ورزش‌های مناسب و ماساژ صورت است.

وی افزود: در یک رژیم غذایی ایده آل قندهای طبیعی موجود در عسل، خرما و میوه‌جات جایگزین قندهای مصنوعی می‌شود و در نتیجه تمایل به مصرف قندهای مصنوعی در فرد کاهش می‌یابد.

کد خبر 435927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.