شهروندان مطالبه‌گر اصول مطالبه‌گری را بدانند

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: شهروند پرسشگر یا مطالبه‌گر باید به اصول و قواعد مطالبه‌گری آشنا بوده و برای بیان خواسته‌ها آگاهانه عمل کند.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به نقش مطالبه‌گری شهروند مطالبه‌گر در تعامل و تحقق اهداف فعالیت‌های شهرداری، اظهار کرد: با توجه به انجام بازیده‌ای میدانی از محلات مختلف منطقه ۹ برای رسیدگی به موارد حوزه شهرداری و رفع مشکلات، شهروندان می‌توانند دغدغه‌های شهری خود را به عنوان شهروندان مطالبه‌گر، آگاهانه مطرح کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های محلی و انجام ملاقات‌های مردمی در محلات منطقه ٩ برای رسیدگی به مشکلات و درخواست شهروندان، افزود: در این نشست‌ها و بازدیدهای میدانی که تاکنون در محلات گورتان، جنیران، جاوان بالا، جروکان، ناژوان، زهران، نصرآباد برگزار شده، شورای محلات و مساجد به همراه معتمدان حضور داشتند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: زمانی که واژه شهروند مطالبه‌گر در بین شهروندان و شهرداری اصفهان رواج یافت، نظریات متفاوتی در باب چرایی و چگونگی پاسخگو کردن مدیران شهری مطرح شده است، اما شهروند پرسشگر یا مطالبه‌گر باید به اصول و قواعد مطالبه‌گری آشنا بوده و برای بیان خواسته‌ها آگاهانه عمل کند.

رفیعی تاکید کرد: وقتی مسئولان، مدیران و مجریان امور بدانند کارکرد و فعالیت آنها تحت نظارت افرادی است که با قوانین و اصول آشنایی دارند و مطالبه گرانی خردورز و عالم هستند، در کردار خود دقت نظر بیشتری خواهند کرد.

وی گفت: بی‌شک قدرت شهروندان مطالبه‌گر با ارائه دیدگاه‌های علمی و تخصصی توأم با ایجاد فشار اجتماعی و پرسشگری عالمانه، از هر ابزار و قوه قهریه‌ای کارایی بهتری دارد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: بی‌شک شهروندان مطالبه‌گر و آگاه به حقوق و قوانین، مدیران پاسخگو را به وجود می‌آورند و منطقه ٩ شهرداری در اهداف خرد و کلان خود قصد دارد حقوق مطالبه گری شهروندان این منطقه را ادا کرده و در جهت خدمت رسانی به مردم از دل محلات زمینه مطالبه گری را برای شهروندان فراهم سازد.

رفیعی گفت: شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ١٣٧ در همه ساعات شبانه روز درخواست‌ها و مشکلات مربوط به محله سکونت خود را مطرح کنند تا در کمترین زمان رسیدگی لازم برای رفع مسائل انجام شود.

کد خبر 435915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.