علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به نقش مطالبهگری شهروند مطالبهگر در تعامل و تحقق اهداف فعالیتهای شهرداری، اظهار کرد: با توجه به انجام بازیدهای میدانی از محلات مختلف منطقه ۹ برای رسیدگی به موارد حوزه شهرداری و رفع مشکلات، شهروندان میتوانند دغدغههای شهری خود را به عنوان شهروندان مطالبهگر، آگاهانه مطرح کنند.
وی با اشاره به برگزاری نشستهای محلی و انجام ملاقاتهای مردمی در محلات منطقه ٩ برای رسیدگی به مشکلات و درخواست شهروندان، افزود: در این نشستها و بازدیدهای میدانی که تاکنون در محلات گورتان، جنیران، جاوان بالا، جروکان، ناژوان، زهران، نصرآباد برگزار شده، شورای محلات و مساجد به همراه معتمدان حضور داشتند.
مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: زمانی که واژه شهروند مطالبهگر در بین شهروندان و شهرداری اصفهان رواج یافت، نظریات متفاوتی در باب چرایی و چگونگی پاسخگو کردن مدیران شهری مطرح شده است، اما شهروند پرسشگر یا مطالبهگر باید به اصول و قواعد مطالبهگری آشنا بوده و برای بیان خواستهها آگاهانه عمل کند.
رفیعی تاکید کرد: وقتی مسئولان، مدیران و مجریان امور بدانند کارکرد و فعالیت آنها تحت نظارت افرادی است که با قوانین و اصول آشنایی دارند و مطالبه گرانی خردورز و عالم هستند، در کردار خود دقت نظر بیشتری خواهند کرد.
وی گفت: بیشک قدرت شهروندان مطالبهگر با ارائه دیدگاههای علمی و تخصصی توأم با ایجاد فشار اجتماعی و پرسشگری عالمانه، از هر ابزار و قوه قهریهای کارایی بهتری دارد.
مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: بیشک شهروندان مطالبهگر و آگاه به حقوق و قوانین، مدیران پاسخگو را به وجود میآورند و منطقه ٩ شهرداری در اهداف خرد و کلان خود قصد دارد حقوق مطالبه گری شهروندان این منطقه را ادا کرده و در جهت خدمت رسانی به مردم از دل محلات زمینه مطالبه گری را برای شهروندان فراهم سازد.
رفیعی گفت: شهروندان میتوانند از طریق شماره تلفن ١٣٧ در همه ساعات شبانه روز درخواستها و مشکلات مربوط به محله سکونت خود را مطرح کنند تا در کمترین زمان رسیدگی لازم برای رفع مسائل انجام شود.
نظر شما