استمرار تعطیلی مجالس ترحیم در آرامستان باغ رضوان/استقرار میز خدمت برای تسهیل امور

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: تسهیل و تسریع در انجام امور شهروندان و ارایه خدمات مطلوب با استقرار میز خدمت در آرامستان باغ رضوان تحقق یافت.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آرامستان‌ها بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظیفه غسل و کفن و دف اموات و ساماندهی آرامستان‌های سطح شهر را بر عهده دارد.

وی افزود: اقدامات این سازمان رویکردهای فرهنگی، مذهبی، اجتماعی دارد و با باورها، اعتقادات و آداب و رسوم مردم تعامل دارد.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان این که شعار این سازمان برای مدیریت‌ها و واحدهای زیرمجموعه «تعامل، تعادل و تبادل» بوده است، تصریح کرد: همواره سعی شده به تمام اعتقادات شهروندان در برگزاری آیین‌های آرامستان احترام گذاشته شده و تمام مسائل شرعی و بهداشتی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: در آرامستان باغ رضوان گواهی‌های فوت صادره، ساماندهی شده و با استقرار دادپزشکی در محل این سازمان و حضور نماینده پزشکی قانونی به صورت شبانه روزی برای صدور گواهی فوت افرادی که در منزل فوت کرده و به سازمان منتقل می‌شوند، اقدامات لازم می‌شود.

مرادی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در کمیته فنی آرامستان باغ رضوان، یکسان‌سازی شکل و نمای سنگ قبور متوفیان و عملیاتی شدن نصب کتیبه متناسب با استانداردهای موجود است.

وی با اشاره به شرایط فعلی آرامستان باغ رضوان به دلیل شیوع کرونا، گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های صادر شده از سوی ستاد کرونا، برگزاری مراسم‌های ترحیم در آرامستان‌های شهر لغو شده، اما زیارت اهل قبور و خاکسپاری اموات با حضور حداقلی وابستگان متوفی و رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: انتقال متوفیان از منازل به آرامستان باغ رضوان توسط خودروی حمل متوفی به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 435904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.