تولید ۲۰۰ میلیون کیت واکسن کرونا در کره جنوبی

بیل گیتس ادعا می‌کند یک شرکت داروسازی کره جنوبی می تواند تا ژوئن سال آینده میلادی ۲۰۰ میلیون کیت واکسن ویروس کرونا تولید کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تولید موس مجهز به فن برای علاقمندان به بازی‌های ویدئویی، عرضه راگ فون ۳، ابداع شرکت چینی برای نصب اسکنر اثر انگشت موبایل، گوشی نسل پنجم جدید سامسونگ با باتری پنج هزار میلی آمپری و تولید ۲۰۰ میلیون کیت واکسن کرونا در کره جنوبی را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

تولید موس مجهز به فن

انجام بازی‌های ویدئویی پرهیجان و پرتحرک باعث عرق کردن دستان کاربران می‌شود، اما یک شرکت تجاری برای حل این مشکل موس مجهز به فن عرضه کرده است. شرکت زفیر از تولید یک موس خبر داده که در درون آن فنی کوچک برای جلوگیری از عرق کردن دست‌های کاربران نصب شده است. این موس با انتشار مداوم هوای خنک باعث می‌شود دست افراد در حین لمس مکرر سطح بیرونی موس عرق نکند.

برای کنترل سرعت فن این موس دکمه‌ای در زیر آن نصب شده که تنظیم سرعت فن را در سه حالت کند، متوسط و معمولی ممکن می‌کند؛ بنابراین کاربران بر مبنای میزان گرما و عرق کردن دست، سرعت عملکردفن را کم و زیاد می‌کنند. حسگر منحصر به فرد موس‌های جدید دقت آن را به ۱۶ هزار دی پی آی افزایش داده است.

عمر هر یک از این موس‌ها به ۵۰ میلیون کلیک می‌رسد و وزن آن‌ها نیز از ۶۸ گرم فراتر نمی‌رود. این موس‌ها با وجود نصب فن از موس‌های معمولی بازی که به طور متوسط ۱۲۰ گرم وزن دارند، سبک‌تر بوده و قیمت آن‌ها ۸۹ دلار است.

عرضه راگ فون ۳ با نرخ تازه سازی صفحه ۱۶۰ هرتز

در حالی که پیش از این اعلام شده بود گوشی راگ فون ۳ ایسوس با نرخ تازه سازی صفحه ۱۴۴ هرتز عرضه می‌شود، اما حالا مشخص شده این رقم تا ۱۶۰ هرتز نیز قابل افزایش است. منابع نزدیک به ایسوس می‌گویند این گوشی دارای یک قابلیت مخفی است که فعال کردن گزینه نرخ تازه سازی صفحه ۱۶۰ هرتز را نیز ممکن می‌کند.

در حال حاضر این قابلیت بر روی گوشی‌های ایسوس در حال تست است. اعمال چنین قابلیتی بر روی نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند تا به حال بی سابقه بوده است، این امر اجرای بازی‌های ویدئویی اکشن و پرتحرک و نیز نمایش فیلم‌های سینمایی ماجراجویانه را بر روی نمایشگرهای این گوشی با کیفیت بیشتری ممکن می‌سازد.

برای فعال کردن این قابلیت باید از اپلیکیشنی موسوم به اندروید دیبات بریج استفاده شود و سپس فرمان adb shell setprop debug.vendor.asus.fps.eng ۱ اجرا و گوشی از نو راه اندازی شود تا نرخ تازه سازی صفحه ۱۶۰ هرتز فعال شود.

این گوشی قرار است ظرف چند روز آینده در اروپا عرضه شود و قیمت آن ۹۹۹ یورو اعلام شده است. گوشی مذکور در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در آمریکا به بازار می‌آید.

ابداع شرکت چینی برای نصب اسکنر اثر انگشت موبایل

یک شرکت چینی موبایلی با نمایشگر ۷.۱۲ اینچی ساخته که اسکنر اثر انگشت آن کنار ماژول دوربین‌های پشتی قرار دارد. مکان اسکنر اثر انگشت در همه موبایل‌ها یکسان نیست؛ گاهی اوقات این اسکنر پشت دستگاه قرار می‌گیرد و گاهی اوقات در کناره یا انتهای نمایشگر یا حتی زیر آن نصب شده است.

طبق اطلاعاتی که در وب سایت TENNA وجود دارد، شرکت چینی DOOV موبایلی ثبت کرده که اسکنر اثر انگشت آن کنار ماژول دوربین پشتی قرار می‌گیرد. دوربین‌های پشتی دستگاه در سمت چپ قرار دارند و تنظیمات آن شبیه ماژول دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا شرکت سامسونگ است.

به عبارت دیگر پشت این موبایل چینی سه دوربین همراه اسکنر اثر انگشت به شکل ماژولی مربع شکل قرار می‌گیرد. هرچند مکان قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت غیر معمول است، کاربرانی با دست‌های بزرگ به راحتی می‌توانند انگشت اشاره خود را اسکن کنند، اما برای کاربرانی با دست‌های کوچک کمی مشکل است.

ابعاد موبایل چینی مذکور ۱۷۹ در ۸۷.۳ در ۹.۶ میلیمتر و نمایشگر آن ۷.۱۲ اینچی است. طبق اطلاعات موجود کیفیت وضوح دستگاه ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴ پیکسل بوده و دوربین سلفی آن نیز به شکل یک بریدگی روی نمایشگر دیده می‌شود. حافظه داخلی دستگاه ۲۵۶ و RAM آن ۸ گیگابایت است. در کنار این موارد شرکتDOOV یک باتری ۶ هزار میلی آمپری در دستگاه به کار برده است.

گوشی نسل پنجم جدید سامسونگ با باتری ۵ هزار میلی آمپری

سامسونگ درصدد عرضه یک گوشی جدید نسل پنجم موسوم به گلکسی ای ۴۲ است که از جمله نقاط قوت آن استفاده از باتری پنج هزار میلی آمپری است. از یک ماه قبل شایعاتی در مورد عرضه گوشی جدید سامسونگ به نام گلکسی ای ۴۲ منتشر شده بود، اما سرانجام روز گذشته سازگاری این گوشی با شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه تأیید شد.

با توجه به اینکه کاربران در زمان اتصال به شبکه‌های نسل پنجم به طیف گسترده‌ای از خدمات چندرسانه‌ای، تفریحی و بازی دسترسی دارند، پیش بینی می‌شود تمامی شرکت‌های سازنده گوشی‌های نسل پنجم باتری‌هایی پرظرفیت برای تولیدات خود طراحی و عرضه کنند.

قرار است این گوشی در سال ۲۰۲۱ به بازار بیاید و احتمالاً حافظه‌ای ۱۲۸ گیگابایتی نیز برای آن در نظر گرفته خواهد شد. در مورد قیمت این گوشی اطلاعات زیادی در دست نیست، اما با توجه به میان رده بودن گلکسی ای ۴۲ این گوشی قیمت بالایی نخواهد داشت.

تولید ۲۰۰ میلیون کیت واکسن کرونا در کره جنوبی

بیل گیتس ادعا می‌کند یک شرکت داروسازی کره جنوبی می‌تواند تا ژوئن سال آینده میلادی ۲۰۰ میلیون کیت واکسن ویروس کرونا تولید کند. این ادعا مبنی بر این است که شرکت «اس کی بیوساینس» در کره جنوبی احتمالاً می‌تواند تا ژوئن سال آینده میلادی ۲۰۰ میلیون کیت واکسن ویروس کرونا تولید کند.

در همین راستا او با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور خواستار همکاری نزدیک با کره جنوبی شده است. مؤسس مایکروسافت نیز یکی از پشتیبانان مالی این شرکت کره‌ای است و در ماه می برای توسعه واکسن ویروس کرونا ۳.۶ میلیون دلار در شرکت «اس کی بیوساینس» سرمایه گذاری کرد.

این شرکت علاوه بر توسعه واکسن مخصوص خود یکی از پیمانکارانی است که برای تولید واکسن توسعه یافته در دانشگاه آکسفورد همکاری می‌کند. پس از انتشار خبر درباره ظرفیت تولید واکسن این شرکت، ارزش سهام آن در بورس ۲۵ درصد رشد کرد.

کد خبر 435901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.