پایداری ازدواج از ازدواج مهم تر است/ مجمع خیران ازدواج جوانان در استان راه‌اندازی شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: مجمع خیران ازدواج جوانان در استان اصفهان ایجاد شد که امیدواریم بتواند گام‌های مؤثری در این راه بردارد. هرچند این مجمع در گذشته فعال بود، اما در استان نام مجمع خیران جوانان را بر آن گذاشتیم تا به طور خاص به مسائل حوزه ازدواج جوانان رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد طباطبایی، شب گذشته (دوشنبه) در برنامه زنده اینستاگرامی به مناسبت هفته ازدواج، با ابراز قدردانی از توجه شورای اسلامی شهر اصفهان به موضوع ازدواج، اظهار کرد: استان اصفهان گام‌های بنیادینی در راستای تسهیل ازدواج نسل جوان داشته است تا حدی که این استان را سرآمد کشور ساخته که از خیران، سمن‌های ازدواج، متخصصان و البته شورای اسلامی شهر اصفهان به جهت ورود به این موضوع قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به لزوم همفکری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات جوانان، افزود: استان اصفهان در سال ۹۸ در جذب بودجه و تسهیلات حوزه جوانان یکی از رتبه‌های بالا را داشته است که امیدواریم در سال جدید هم بستر لازم برای تحقق این امر مهیا شود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان دو رسالت مهم رسیدگی به مسائل ورزش و جوانان را بر عهده دارد که رصد کردن آسیب‌های این موضوع در جامعه برای این نهاد اهمیت ویژه‌ای دارد و این موارد احصا شده از جامعه را در کارگروه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان به ریاست استاندار مطرح می‌کند.

وی با اشاره به وجود شرایط خوب و همکاری بخش‌های مختلف در استان اصفهان، گفت: خوشبختانه این اداره کل هم افزایی و همکاری خوبی با خیران، سمن‌ها و مراکز مشاوره دارد که زمینه و بستر لازم برای حرکت به سمت هدف را تأمین می‌کند.

طباطبایی تصریح کرد: به دلیل حضور در یک جامعه اسلامی باید رفتارهای قبل از ازدواج جوانان مورد توجه خانواده‌ها باشد و به مباحث و موانع فرهنگی ازدواج نگاهی جامعه شناختی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت انجام مشاوره قبل از ازدواج، اظهار کرد: ازدواج در گذشته به شکل سنتی بوده اما در سال‌های اخیر روندی علمی و تخصصی پیدا کرده که در این امر مراکز مشاوره نقش مهمی داشته‌اند و این مراکز هم باید توانمند شوند تا بتوانند خدمات لازم به جوانان را به درستی ارائه دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: نبود زمینه‌های اشتغال و تهیه مسکن دو مانع مهم ازدواج هستند و پیوند عمیقی بین ازدواج و اشتغال وجود دارد و باید بستر لازم برای این دو موضوع وجود داشته باشد تا یک جوان به سمت ازدواج کردن برود.

بیش از ۷۰ درصد مراکز مشاوره در مرکز استان ایجاد شدند

وی با اشاره به شکل گیری مجمع خیران ازدواج در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: مدیرعامل این مجمع در روزهای گذشته انتخاب شد و اهداف آن هم مشخص شد که امیدواریم مجمع بتواند گام‌های مؤثری در این راه بردارد. هرچند این مجمع در گذشته هم در کشور فعال بود اما در استان نام مجمع خیران جوانان را بر آن گذاشتیم تا به طور خاص به حوزه جوانان رسیدگی کند.

طباطبایی با اشاره به لزوم کاهش دغدغه تهیه مسکن برای جوانان، گفت: کارگروه تخصصی ازدواج را هم با حضور متخصصان در استان ایجاد می‌کنیم تا با حضور کارشناسان، خیران و دستگاه‌های مربوطه قدم‌های مثبت جدی‌تری در حوزه تسهیل ازدواج جوانان برداریم.

وی با تاکید بر اینکه اداره ورزش و جوانان مجری نیست و تسهیلات اجرایی در اختیار ندارد، اظهار کرد: این اداره مباحث مربوط به امر ازدواج اعم از آسیب‌ها یا موانع را با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در جامعه رصد کرده و در ستاد ساماندهی جوانان استان مطرح می‌کند تا برای رفع آن‌ها با همفکری دیگر اعضای این ستاد تصمیم مناسبی گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: تسهیل ازدواج به موضوعات بسیاری اعم از مسائل اقتصادی و معیشتی، فرهنگی و اجتماعی مرتبط است که این موضوع‌ها مباحث گسترده‌ای دارد که تلاش می‌کنیم آنها را مطرح و راه حل مناسبی برای حل آنها اتخاذ کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توسعه مراکز مشاوره در استان گفت: بیش از ۷۰ درصد مراکز مشاوره در مرکز استان و شهر اصفهان هستند که لازم است تمرکززدایی شود تا امکان یک مشاوره خوب برای همه نقاط استان فراهم باشد و این امکان را در سراسر استان توزیع کنیم.

طباطبایی با اشاره به لزوم توجه به توانمندسازی نسل جوان در آموزش و پرورش، اظهار کرد: لازم است فرهنگ سازی برای توانمندی نسل جوان توسط کارشناسان مطرح شود و آسیب‌های پیش روی نسل کودک، نوجوان توسط مشاوران در مدارس احصا شود و بر اساس نگاه اسلامی و اعتقادی جامعه به حل موضوعات توجه شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فرهنگ درست ازدواج در جامعه، تصریح کرد: این کار با همکاری همه دستگاه‌های مربوط انجام می‌شود. علاوه بر ترویج فرهنگ ازدواج باید به موضوع ازدواج پایدار هم توجه کرد چرا که تنها صورت گرفتن ازدواج امر مهمی نیست بلکه پایداری ازدواج امر بسیار مهمتری است که باید در کنار تسهیل ازدواج به آن دقت لازم را داشته باشیم.

کد خبر 435899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.