ترامپ و نتانیاهو به دنبال بروز حرکتی شتابزده از سوی ایران هستند

یک کارشناس روابط بین المل گفت: ترامپ و نتانیاهو به دنبال بروز حرکتی شتابزده از سوی ایران هستند تا بتوانند در انتخابات ماه اکتبر ریاست جمهوری آمریکا از آن به عنوان برگ برنده استفاده کنند.

حسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در توضیح سخنان وزیر امور خارجه در گفت و گوی زنده خود در فضای مجازی، اظهار کرد: سخنان ظریف با جامعه جهانی در راستای انزوای ایالت متحده آمریکا و همچنین خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه دونالد ترامپ، علیه جمهوری اسلامی ایران بود؛ زیرا طی سه ماه آینده، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود و به همین دلیل ترامپ و رژیم صهیونیستی قصد دارند برای جذب آرا، ایران را وادار به یک عکس‌العمل شتاب زده کنند.

وی افزود: ترامپ و نتانیاهو به دنبال بروز حرکتی شتابزده از سوی ایران هستند تا بتوانند در انتخابات ماه اکتبر ریاست جمهوری آمریکا از آن به عنوان برگ برنده استفاده کنند.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی تمام تحرکات بین‌المللی و منطقه‌ای آمریکا را زیر نظر دارد و در حال حاضر نیز از سیاست همراهی با جامعه جهانی و پرهیز از عکس‌العمل‌های شتابزده استفاده می‌کند تا بهانه‌ای به دست رژیم صهیونیستی و آمریکا ندهد.

هانی زاده ادامه داد: سکان دار وزارت امور خارجه ایران در این زمان باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با ظرافت و هوشمندی تمام به تعامل با جامعه جهانی پرداخته و جبهه سیاسی قدرتمندی را برای تقابل با هژمونی آمریکا و تحریم‌های آن ایجاد کرده است.

وی افزود: محمد جواد ظریف با تجربه خود در دستگاه دیپلماسی سعی می‌کند از طریق گفتمان با جامعه جهانی، واشنگتن را منزوی کند و همچنین تاکید دارد که نباید با رفتارهای نسنجیده در سیاست خارجی بهانه‌ای دست آمریکا داد تا از آن علیه ایران و به نفع خود استفاده کند.

کد خبر 435894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.