کنکور سراسری ۹۹ چه روزهایی برگزار می‌شود؟

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: شورای سنجش، آموزش و پذیرش، تصمیم گیرنده نهایی برای برگزاری کنکور امسال است.

محمدرضا ایروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورایی به نام شورای سنجش، آموزش و پذیرش در سازمان سنجش آموزش کشور وجود دارد که رئیس سازمان سنجش، نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش اعضای آن هستند.

وی افزود: جلسات این شورا معمولاً هر دو هفته یک بار تشکیل می‌شود و آخرین جلسه آن شنبه چهارم مردادماه تشکیل شده است.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این شورا تصمیم گیرنده نهایی برگزاری کنکور است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس سلیقه‌ای نظر می‌دهند و جایگاه قانونی برای اظهار نظر در این باره را ندارند، چنانچه نمایندگان پیشنهادی داشته باشند باید به این شورا ارائه دهند تا بررسی و تصویب شود.

ایروانی با تاکید بر اینکه کنکور دکتری، کارشناسی ارشد و کنکور سراسری در زمان مقرر برگزار می‌شود، عنوان کرد: فاصله صندلی داوطلبان نسبت به آزمون سال‌های قبل بیشتر است. سال گذشته فاصله صندلی‌ها یک متر بود، اما در حال حاضر این فاصله به ۱.۶ متر تا دو متر افزایش پیدا کرده و حوزه‌های برگزاری آزمون نیز دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: آزمون‌های نوبت بعدازظهر کنکور ارشد و کنکور سراسری به صبح موکول شده است تا فرصت کافی برای ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی وجود داشته باشد. بر این مبنا آزمون‌های ارشد که قرار بود صبح پنج شنبه و بعد از ظهر و صبح جمعه هفته آینده برگزار شود، به دلیل شرایط پیش رو در طول سه روز یعنی پنج شنبه، جمعه و شنبه برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان ادامه داد: آزمون سراسری نیز که قرار بود پنج شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مردادماه برگزار شود، بنا بر تصمیم گرفته شده به چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه موکول شده است و طی چهار روز برگزار می‌شود.

ایروانی گفت: برگزاری چهار جلسه آزمون سراسری در طول دو روز به چهار جلسه در چهار روز تغییر پیدا کرده است. چهارشنبه صبح ۲۹ مردادماه آزمون گروه هنر، پنج شنبه ۳۰ مردادماه آزمون گروه ریاضی و علوم انسانی، جمعه ۳۱ مردادماه کنکور گروه آزمایشی تجربی و شنبه اول شهریور ماه آزمون زبان‌های خارجه برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان نباید وسیله‌ای همراه بیاورند تا برای تحویل دادن وسایل تجمعی ایجاد نشود. طبق اطلاعیه‌ای که سازمان سنجش همزمان با توزیع کارت ارائه می‌دهد، تاکید شده است که داوطلبان نباید وسیله‌ای با خود همراه داشته باشند.

کد خبر 435892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.