تخصیص ۳ قطعه زمین در بهارستان برای تأمین مسکن نیازمندان / آغاز ساخت ۷ هزار واحد مسکونی

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان از واگذاری سه قطعه زمین به متراژ ۱۸۰۰ متر برای ساخت مسکن ارزان برای نیازمندان به خیریه تخصصی حوزه مسکن امام حسین علیه السلام خبرداد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه دولت در حوزه مسکن وظیفه سیاستگذاری دارد، اظهار کرد: حوزه مسکن به طور کلی جدا از سایر مؤلفه‌های اقتصادی نیست در زمینه اقتصاد کلان کشور، اگر در همه مؤلفه‌های اقتصادی نشاط و پویایی وجود داشته باشد در حوزه مسکن نیز همینطور است و چنانچه در دیگر مؤلفه‌های اقتصادی بی رونقی باشد بازار مسکن نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها و اتفاقاتی که در تأمین ارز رخ داد شاهد نابسامانی در مؤلفه‌های اقتصادی بودیم که منجر به سرعت بخشیدن افزایش قیمت طلا، ارز، بورس و خدمات شد، اضافه کرد: این امر در بازار مسکن نیز تأثیرگذار بود.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه در کنار همه مشکلات مطرح شده نبود برنامه مدون در حوزه تولید مسکن طی چند سال اخیر نیز منجر به افزایش قیمت مسکن شد، ادامه داد: از این رو از اواخر سال ۹۸ تنش‌های زیادی در بازار مسکن ایجاد شد و برنامه‌ریزی برای این امر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه طرح ملی مسکن در دستور کار ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت، اضافه کرد: کلیات این طرح در هیئت دولت تصویب و در نهایت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در دستور کار این وزارت قرار گرفت.

احمدی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفت سالیانه به ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم، تصریح کرد: ۲۰۰ هزار واحد از این خانه‌ها در شهرهای جدید راه اندازی می‌شود و ۲۰۰ هزار واحد دیگر در کلانشهرها و روستاها بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۱۰ درصد و حدود ۲۱ هزار واحد از تولید مسکن ملی در شهرهای جدید کشور در بهارستان به بهره برداری می‌رسد که تاکنون ۷ هزار واحد آغاز به کار کرده است و طی یک ماه آینده نیز به صورت ویدئوکنفرانس آئین کلنگ زنی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در بهارستان آغاز می‌شود.

احمدی افزود: طی ۵ سال آینده تولید مسکن در بهارستان از ۵۵ هزار واحد گذر می‌کند و جمعیت این شهر از ۱۲۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی در حال ساخت در شهر بهارستان برای دهک‌های چهار تا هفت است، ادامه داد: برای تأمین مسکن اقشار ضعیف‌تر وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های حمایتی دارد که بخشی از آن حذف قیمت زمین است، برای افرادی که تحت حمایت نهادهای بهزیستی، کمیته امداد و خیرین مسکن ساز هستند تا ۹۹ سال زمان برای اجاره عرصه را داریم و برای اعیان تسهیلات بلند مدت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان افزود: برای مثال برای خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر در قالب یارانه‌هایی تا حدود ۳۰ تا ۶۰ مبلیون تومان از قیمت تمام شده را دولت تقبل می‌کند و در کنار تأمین مسکن برای سایر دهک‌ها سعی داریم برای دهک‌های ضعیف‌تر نیز تولید مسکن مناسب را داشته باشیم.

وی در خصوص همکاری برای واگذاری زمین ارزان به مؤسسه خیریه تخصصی حوزه مسکن امام حسین علیه السلام نیز اظهار کرد: شرکت عمران بهارستان شرکت درآمد هزینه‌ای است، درآمد دولتی نداریم و از محل فروش اراضی برای اداره شهر و به ویژه بهره برداری از مترو استفاده می‌کنیم.

احمدی با تاکید بر اینکه فروش اراضی به صورت اقساط در دستور کار ما نبود، ادامه داد: این در حالی است که به دلیل تعامل خوب با مؤسسه خیریه تخصصی حوزه مسکن امام حسین علیه السلام و به منظور مشارکت در کار خیر سه قطعه زمین در شهر بهارستان و در فاز سوم به متراژ ۱۸۰۰ متر به مسئولان این خیریه واگذار شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مؤسسه خیریه حوزه مسکن امام حسین علیه السلام، وی اضافه کرد: واگذاری این زمین‌ها به صورت ۲۰ درصد نقد و مابقی پرداخت اقساط بلند مدت بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه با آغاز ساخت و ساز پروژه‌های مسکونی مؤسسه خیریه امام حسین علیه اسلام کار خیر بزرگی در بهارستان آغاز می‌شود، گفت: چنانچه روندساخت این پروژه به خوبی طی شود و در بازه زمانی تعیین شده به بهره برداری برسد مجدداً زمین‌های مناسبی در اختیار این خیریه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 435873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.