مصرف برق ۱۹ استان و ۵ کلانشهر در ۶ مرداد بالا رفت

امروز ۱۴ استان و ۳ کلانشهر در منطقه قرمز و ۵ منطقه و دو کلانشهر در منطقه زرد نقشه مصرف برق قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام توانیر، هم اکنون ۱۴ استان خراسان رضوی، سمنان، یزد، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، همدان، قزوین، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و کلانشهرهای مشهد، شیراز و اصفهان در منطقه قرمز نقشه مصرف برق قرار گرفته اند.

مشترکان در مناطق یاد شده می‌توانند با کاهش تنها ۱۰ درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و امکان بهره مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی رو به رو هستند و نیاز به مداومی به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، فراهم کنند.

به این منظور رعایت نکات ساده مدیریت مصرفی مانند تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۴ درجه و استفاده از دور کُند کولرهای آبی در ساعت‌های گرم روز که به صورت فوری نیز قابل اجراست، می‌تواند در پیوستن مناطق قرمز به سبز و برخورداری از برق پایدار تأثیر بسزایی داشته باشد.

همچنین نقشه برق امروز تا ساعت ۱۲ ظهر نشانگر آن است که استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان، منطقه شمال کرمان، لرستان و البرز کلانشهرهای تهران و اهواز در منطقه زرد مصرف قرار دارند.

بر پایه این گزارش هموطنان ساکن در این مناطق نیز می‌توانند تنها با کاهش ۵ درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تأثیری فوری داشته باشند.

استفاده نکردن از وسایل پرمصرف مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می‌رود.

کد خبر 435863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.