شهرداری مشهد زمین ساخت ۲ هزار واحد مسکونی مناطق پیرامونی را تامین می‌کند

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در مصوبه ای با تامین زمین توسط شهرداری جهت احداث دو هزار واحد مسکونی اقشار کم درآمد در مناطق پیرامونی مشهد موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این مصوبه در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز (دوشنبه) برگزار شد، در دستورکار شورا قرار گرفت.

براساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود با مشارکت استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی به منظور برنامه‌ریزی و تسریع در شروع عملیات اجرایی احداث دو هزار واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی در مناطق پیرامونی شهر مشهد، جهت جابجایی با اولویت آزادسازی اراضی خدماتی و بازگشایی معابر در محلات مذکور، نسبت به تأمین زمین مورد نیاز از اراضی مورد مالکیت خود اقدام کند.

همچنین شهرداری مشهد مجاز است اراضی مورد نیاز را جهت اجرای مراحل آماده‌سازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی و با حفظ مالکیت شهرداری تحویل دهد.

اعضای شورا به شهرداری مشهد اجازه دادند عوارض پروانه املاک قابل تحویل به متقاضیان را به میزان زیربنای موجود در ملک سابق متقاضی، به صورت رایگان و مازاد بر بنای ملک سابق تا حد ضابطه ملک جدید را با تخفیف ۵۰ درصدی به صورت اقساط بدون کارمزد، محاسبه و دریافت کند.

همچنین در صورت موافقت مالکین با جابجایی، شهرداری مشهد می‌تواند نسبت به حذف سهم سرانه برای املاک فاقد سند رسمی که دارای مستحدثات با قدمت بنا قبل از سال ۹۵ و با مساحت عرصه حداکثر ۲۰۰ متر مربع و نیز املاک دارای سند رسمی با همین متراژ در محله‌های هدف این مصوبه هستند اقدام کند.

شهرداری مشهد مکلف است ضمن برآورد اعتبارات اجرای مصوبه، نسبت به ارائه گزارش مربوطه به همراه گزارش کارهای شده در زمینه وصول اعتبارات دولتی، در دوره‌های زمانی سه ماهه به شورای اسلامی شهر اقدام کرده و برنامه زمان‌بندی اجرای این مصوبه را جهت انتقال اراضی مالکان محلات هدف بازآفرینی به شهرداری، جهت تأیید به شورای شهر ارسال کند.

کد خبر 435850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.