دانمارک در تلاش برای کاهش محدودیت‌های کرونایی

دولت دانمارک در نظر دارد به زودی و البته تدریجی محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا را به صفر برساند؛ آغاز فعالیت کافه‌ها و سالن‌های تئاتر در مرحله بعدی کاهش محدودیت‌ها خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانمارک یکی از اولین کشورهای اروپایی بود که دولت آن قرنطینه‌هایی سختگیرانه بر مردم تحمیل کرد تا انتشار ویروس کرونا را به حداقل ممکن برساند و در این راستا با موفقیت زیادی نیز مواجه شد. مقامات رسمی در سراسر شهرهای این کشور در نظر دارند به تدریج، مرحله به مرحله و با در نظر گرفتن ایمنی کامل شهروندان محدودیت‌های اعمال شده را به حداقل برسانند تا زمانی که زندگی به وضعیت ماقبل شیوع بیماری کووید -۱۹ برسد. پس از گذشت چند ماه از بسته بودن بسیاری از مراکز تفریحی و سالن‌های تئاتر، دولت دانمارک تصمیم گرفته است صدور مجوز بازگشایی این مراکز را در اولویت برنامه‌های حذف محدودیت‌ها قرار دهد.

البته با کاهش انتشار ویروس کرونا و افراد مبتلا به کووید -۱۹، مقامات ارشد بسیاری از محدودیت‌ها را از میان برداشته بودند اما همچنان مردم از رفتن به مراکز تفریحی و سالن‌های کنسرت و تئاتر محروم بودند. اکنون زمان آن رسیده بود تا ورود این مراکز نیز روی مردم باز شود و دانمارک دورانی مشابه با قبل از گسترش این ویروس را تجربه کند. بازگشایی این مراکز قرار است در اوایل ماه آگوست به مرحله اجرا درآید و هیچ وقفه‌ای در اجرای برنامه‌های آن‌ها به وجود نیاید که البته تا کنون تصمیم نهایی در این خصوص به طور قطعی توسط مقامات ارشد دانمارک تأیید نشده است.

صاحبان مراکز تفریحی و سالن‌های تئاتر امیدوارند در آغاز ماه آگوست فعالیت خود را از نو آغاز کنند و در این صورت به آن‌ها اجازه داده خواهد شد تنها در هنگام شب در مراکز خود را به روی مردم باز کنند. البته این افراد باید به دولت تعهد دهند که تمام اقدامات لازم جهت حفظ فاصله اجتماعی و امینت مشتریان را انجام خواهند داد و تمام اصول بهداشتی نظیر ضدعفونی مرتب فضاهای داخلی را رعایت خواهند کرد.

کد خبر 435843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.