زنجانی‌ها ۴۵ هزار بار به ۱۲۵ زنگ زدند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: شهروندان زنجانی در چهار ماه نخست امسال ۴۵ هزار و ۲۶۱ بار با آتش‌نشانی تماس گرفته‌اند که فقط ۹۴۲ مورد آن منجر به عملیات شده است.

به گزارش ایمنا، مجید امیرفضلی اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۹۴۲ عملیات توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مدت اعلام شده زنجانی‌ها ۴۵ هزار و ۲۶۱ بار به شماره ۱۲۵ زنگ زده‌اند که ۳۱ هزار و ۱۱۷ مورد پاسخ داده شده است، اضافه کرد: ۹۴۲ مورد از این تعداد منجر به عملیات و مابقی راهنماییٰ مزاحمت و قطع تماس بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: در مجموع از کل ۹۴۲ عملیات انجام شده در چهار ماه نخست امسال ۵۵۱ مورد مربوط به حریق و ۲۱۶ مورد مربوط به عملیات نجات بوده است.

امیرفضلی با اشاره به افزایش عملیات حریق با توجه به گرم شدن دمای هوا افزود: از کل ۳۰۹ عملیات انجام شده در تیرماه سال جاری ۲۲۳ مورد مربوط به حریق بوده است.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی ۶۲ مورد عملیات نجات و ۲۴ مورد عملیات متفرقه نیز انجام شده که شامل استقرار، آبرسانی، آبکشی و مانور هشدار کرونا بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان افزود: تیرماه امسال بیشترین عملیات حریق توسط ایستگاه سه با ۵۷ مورد، بیشترین عملیات نجات توسط ایستگاه دو با ۲۴ مورد و بیشترین عملیات متفرقه توسط ایستگاه سه با ۱۱ مورد انجام شده است.

امیرفضلی همچنین از افزایش آتش‌سوزی مراتع در زنجان خبر داد و گفت: از شهروندان درخواست می‌شود به هیچ عنوان ته سیگار روشن و یا خاموش را در طبیعت رها نکنند و به هیچ عنوان ظروف شیشه‌ای مانند شیشه نوشابه و بشقاب شکسته را در طبیعت رها نکنید، زیرا این شیشه‌ها در هنگام تابش آفتاب به سطح آنان مانند ذره بین عمل کرده و پرتوهای آفتاب را بر روی یک نقطه خاص متمرکز کرده و موجب آتش گرفتن آن قسمت و در نهایت سرایت به دیگر نقاط خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارها شاهد آتش سوزی باغات بر اثر آتش روشن کردن در علف‌های خشک بوده‌ایم، افزود: علف‌های خشک مانند فتیله عمل کرده و به سرعت آتش را به سایر نقاط انتقال می‌دهد، از همین رو از شهروندان درخواست می‌شود نکات ایمنی را رعایت کنند.

منبع: فارس

کد خبر 435841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.