رکورد تاریخی قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در روز های گذشته با یک رشد بی‌سابقه همراه شد و بالاخره امروز و با باز شدن بازار به بالاترین میزان خود در طول تاریخ رسید که حتی موجب حیرت و شگفتی کارشناسان بازار نیز شده است.

به گزارش ایمنا، قیمت طلا طی روزهای گذشته یا یک رشد بی سابقه همراه شد و بالاخره امروز و با باز شدن بازار به بالاترین میزان خود در طول تاریخ رسید که حتی موجب حیرت و شگفتی کارشناسان بازار نیز شده است.

قیمت هر انس طلای جهانی در حال نوشتن این متن ۱۹۳۴ دلار می‌باشد که نسبت به بالاترین قیمت طلا در سال ۲۰۱۱ ۱۴ دلار بیشتر می‌باشد.

از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا طلا با حدود قیمت ۱۴۵۰ دلار شروع به رشد کرده و روز به روز قله‌های جدید را به دست آورد. کارشناسان از همان ابتدا پیش بینی می‌کردند که قیمت طلا رکورد تاریخی خود را خواهد شکست و به بالاترین میزان خود خواهد رسید.

اما طلا از پیش بینی‌های کارشناسان نیز سبقت گرفت و بسیار سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت رشد کرده و قیمت‌های بالا را کسب کرد. به نظر می‌آید که دیگر لازم نیست مدت زیادی را برای طلای دو هزار دلاری صبر کنیم.

دلایل این افزایش قیمت را می‌توان ضعف بیش از پیش دلار ایالات متحده، افزایش بی سابقه تنش‌ها میان چین و آمریکا، چاپ بی حد و مرز پول و تزریق آن به بازار و در نهایت تصویب بیش از پیش بسته‌های حمایتی اقتصاد دانست.

هرچند به نظر منطقی می‌رسد که طلا پس از چنین رشدی کمی نوسان را تجربه کند اما در نهایت پیش بینی می‌شود که همچنان به روند صعودی خود ادامه داده و به بالاترین‌های جدیدی دست پیدا کند.

منبع: سایت طلا

کد خبر 435833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.