هیچ یک از فرودگاه‌های کشور تعطیل نیست

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: کاهش تقاضا برای خرید بلیط و شیوع گسترده ویروس کرونا منجر به تعطیلی هیچ‌یک از فرودگاه‌های کشور نشده است.

رضا جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که هیچ از فرودگاه‌های کشور تعطیل نشده است، اظهار کرد: کاهش تقاضا برای خرید بلیط در بازار و شیوع گسترده ویروس کرونا منجر به تعطیلی هیچ‌یک از فرودگاه‌های کشور نشده و اختلالی در روند کاری آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، کشورها بر اساس وضعیت سلامت جامعه در خصوص پذیرش پروازهای خارجی تصمیم گرفتند و با توجه به محدودیت‌های پذیرش، تعداد پروازهای خارجی در حال حاضر قابل توجه نیست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان این که نگاه کشورها به مسئله اعمال محدودیت در روند پذیرش پروازهای خارجی متفاوت است، تصریح کرد: با آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور، اجرای پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌ها تشدید شد و تنها راه استمرار پروازها از نظر سازمان هواپیمایی کشوری، تشدید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کروناست.

جعفرزاده اضافه کرد: برای اجرای جدی دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت موارد پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به همه مجموعه‌های ذی‌نفع سازمان هواپیمایی کشور همچون شرکت فرودگاه‌‎ها، شرکت ناوبری هوایی، شرکت‌های خدماتی و شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده که اقدامات بهداشتی را به صورت کامل در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مسافران پرواز ملزم به استفاده از ماسک در بدو ورود به فرودگاه شده‌اند و به شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده که از ارائه سرویس به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، خودداری کنند. همچنین مقرر شده با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع این بیماری، کارکنان پرواز حتماً از ماسک استفاده کنند و در غیر این صورت مشمول برخورد شرکت شوند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور یادآور شد: اتوبوس‌های منتقل کننده افراد از هواپیما نیز ملزم به رعایت امور پیشگیرانه و موارد بهداشتی شده‌اند و بر اساس ابلاغیه بلیط‌های دو ردیف آخر هر هواپیما برای جلوگیری از تجمع به فروش نمی‌رسد.

کد خبر 435820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.