اجرای زودهنگام پروژه خط ۴ مترو نشان از عدالت‌محوری در مشهد است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با آنکه اجرای پروژه خط چهار مترو طبق زمانبندی باید سال 1400 آغاز می‌شد اما یک سال زودتر برپایه اهداف توسعه و برای اتصال حمل‌ونقلی مناطق کم‌برخورداری مانند خواجه ربیع آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (یکشنبه) در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شورای شهر مشهد توسعه متوازن و عدالت‌محور را در دستور کار خود داشته، اظهار کرد: عدالت به معنای عام یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب و نظام بوده و باید در بودجه‌ریزی و آمایش سرزمینی کشور مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری بر عهد خود با مردم در خصوص رعایت توسعه متوازن پایبند است، افزود :۵۰ درصد فضای سبز مشهد در مناطق کم‌برخوردار ایجاد شده و سعی شده تفاوت متن و حاشیه را به لحاظ فیزیکی در شهر برهم بزنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: پروژه‌های ابوطالب، مصلی، بلوار کشاورز، جاده محمدآباد به طرق و ۷۵ متری رضوان با همین هدف دنبال شده تا ارزش افزوده برای مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهر ایجاد کند.

وی ادامه داد: با آنکه اجرای پروژه خط چهار مترو طبق زمانبندی باید سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شد اما یک سال زودتر بر پایه اهداف توسعه و برای اتصال حمل‌ونقلی مناطق کم‌برخورداری مانند خواجه ربیع آغاز شد و خود را زیر بار تعهد یک هزار میلیارد تومانی بردیم تا فقط هرچه زودتر شروع شود که قطعاً ادامه پروژه در دوره‌های آتی دنبال خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری شده تا کشف‌رود به رودپارک تبدیل شود و برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون مناطق پیرامونی در دوره پنجم شورا با قوت به فعالیت خود ادامه داده، اظهار کرد: بودجه‌هایی که در مناطق پیرامونی صرف می‌شود با درآمد این مناطق تناسب ندارد اما با نگاه مدیریتی سعی در گسیل منابع به مناطق کم‌برخوردار داشته‌ایم.

استفاده از حمل‌ونقل عمومی یک پنجم شده است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: گزارش‌هایی که معاون وزیر بهداشت در سفر به مشهد ارائه داد حاکی از افزایش سه برابری مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی است

وی با بیان اینکه در موج اول شیوع کرونا با هماهنگی مدیریت استان محدودیت‌هایی اعمال و شرایط مدیریت شد، افزود: برخی شهروندان خواستار بازگشت محدودیت‌ها در شهر هستند اما باید بدانیم که مدیریت شرایط با موج اول متفاوت است؛ زمان موج اول شیوع بیماری فعالیت‌های اقتصادی تقریباً تعطیل و حمل‌ونقل ریلی بین شهری متوقف شده بود که این اقدامات در طول تاریخ بی‌سابقه بود بنابراین در آن زمان محدودیت‌ها پاسخ داد اما در شرایط کنونی اگر محدودیتی اعمال شود نه تنها کارکردی ندارد بلکه زیان‌آور خواهد بود

حیدری با بیان اینکه استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی مشهد با خودمراقبتی مردم به یک پنجم رسیده، ادامه داد: شهرداری مشهد با تشکیل فضاهای جمعی و اتراق در پارک‌ها مقابله کرده و اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز متوقف شده است تا فضاهایی که برای ارتقای سلامت مردم شکل گرفته به منبع بروز بحران تبدیل نشود.

وی با اشاره به ابتلای شهردار و جمعی از نیروهای شورا و شهرداری مشهد به کرونا، تاکید کرد: نیاز به تغییر در الگوهای رفتاری به‌ویژه رفتارهای جمعی در روزهای کرونایی داریم و همه باید کمک کنند تا توان مقابله با موج شیوع این بیماری را داشته باشیم.

کد خبر 435806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام خیلی ممنونم بابت این مترو که در خواجه ربیع دارین احداث میکنید من که خیلی خوشحال شدم و از خداوند مهربان واسه شما عمری با عزت خواستارم انشاالله هم در دنیا و هم در آخرت آرامش داشته باشید