کسری صادرات استان اصفهان در تیرماه جبران شد

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در مجموع چهار ماهه ابتدای ۱۳۹۹، ۵۲۴ هزار و ۵۰۸ تن کالا از طریق گمرکات استان صادرات شده که تقریباً معادل چهار ماهه ابتدای سال ۱۳۹۸ بوده است و این نشان می‌دهد با بازگشایی مرزها طی تیرماه میزان کسری صادرات استان در سه ماهه اول سال جبران شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک استان اصفهان، رسول کوهستانی پزوه درباره صادرات تیرماه ۹۹ اصفهان اظهار کرد: با بازگشایی مرزهای کشور صادرات استان اصفهان به ۲۱۱ هزار و ۲۹۰ تن کالا به ارزش ۸۱ میلیون و۷۲۸ هزار دلار رسید که نسبت به ماه گذشته از نظر وزنی ۵۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۹ درصد رشد داشته است.

وی درباره عمده محصولات صادراتی در گمرکات استان اصفهان در این مدت گفت: چدن و آهن و فولاد با ۲۸ میلیون و ۷۲۰ هزار دلار، فرورده‌های نفتی به ارزش ۱۷ میلیون و ۳۵۷ هزار دلار، فرش هفت میلیون و ۹۲۲ هزار دلار و محصولات لبنی با پنج میلیون و ۷۸۵ هزار دلار بوده است. همچنین طی تیرماه نسبت به خرداد ماه ۹۹ چهار قلم عمده صادراتی ذکر شده به ترتیب از لحاظ ارزشی ۲۵ درصد، ۴۳ درصد ،۳۶ درصد و ۲۶۰ درصد رشد داشته و از حیث وزن به ترتیب ۲۹ درصد، ۱۱۰ درصد ،۴۷ درصد و ۱۶۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: عمده مقاصد صادراتی گمرکات استان اصفهان در تیر ماه ۹۹ شامل عراق با ۲۸ میلیون ۱۸۰ هزار دلار و کاهش چهار درصدی ارزش و رشد ۱۱ درصد وزن، پاکستان با ۱۲ میلیون و ۸۹۴ هزار دلار و رشد ۲۰۵ درصد ارزش و افزایش ۱۶۲ درصدی وزن، افغانستان با ۱۶ میلیون و ۶۸۱ هزار دلار و رشد ۵۳ درصدی ارزش و با افزایش ۶۵ درصدی وزن، میانمار با پنج میلیون و ۱۴۱ هزار دلار برای اولین بار در سال جاری، ترکیه سه میلیون ۹۹۳ هزار دلار با ارزش ۱۴۲ درصدی ارزش و افزایش ۵۶ درصدی وزن و ارمنستان با دو میلیون و ۲۳۸ هزار دلار با رشد ۵۰ درصدی ارزش با افزایش ۳۸ درصدی وزن و کویت با دو میلیون و۷۶ هزار دلار با کاهش پنج درصد ارزش و ۳۶ درصد رشد وزنی نسبت به خرداد ۹۹ بوده است.

کوهستانی پزوه خاطرنشان کرد: در مجموع چهار ماهه ابتدای ۱۳۹۹، ۵۲۴ هزار و ۵۰۸ تن کالا از طریق گمرکات استان صادرات شده که تقریباً معادل چهار ماهه ابتدای سال ۱۳۹۸ بوده است و این نشان می‌دهد با بازگشایی مرزها طی تیرماه میزان کسری صادرات استان در سه ماهه اول سال جبران شده است.

کد خبر 435783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.