افزایش تقاضای دام در عیدقربان، بازار را دچار حباب می‌کند

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید دام سبک در ایام عید قربان از سوی حجاج، هفته آینده حباب کوچکی در بازار گوشت قرمز به وجود خواهد آمد.

اصغر پورباطنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در واحدهای صنفی در بازه زمانی هفته اخیر افزایش نداشته است، اظهار کرد: آخرین افزایش قیمت در بازار در حدود ۲۰ روز پیش بر قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در واحدهای صنفی اعمال شد.

وی افزود: تا پیش از انعقاد قرارداد با دامداران اصفهانی برای خرید عمده گوشت از آنها، قیمت هر کیلوگرم دام سنگین در دامداری، ۲۸ هزار تومان بود اما با توجه به اعتراض دامداران به این قیمت، قراردادی برای افزایش قیمت دام سنگین با آنها منعقد شد که بر اساس آن قیمت هر کیلوگرم دام سنگین به ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه با توجه به کسادی بازار گوشت، دامداران در خصوص فروش دام‌های سنگین خود دل‌نگرانی دارند، تصریح کرد: کم شدن عرضه دام سبک در بازه زمانی یک‌ماه گذشته نیز موجب شد تا قیمت گوشت قرمز دام سبک تا حدودی افزایش را تجربه کند.

پورباطنی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز دام سبک درجه یک در واحدهای صنفی، ۱۰۳ هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز دام سبک درجه دو (دام‌های سبک بالای ۲۰ کیلوگرم)، ۸۳ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز بی استخوان دام سبک درجه سه نیز ۹۳ هزار تومان است.

وی ادامه داد: علت ممنوعیت ذبح دام در بازه زمانی عید قربان در مکان‌هایی غیر از کشتارگاه‌های مجاز، شرایط خاص حاکم بر جامعه ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا است و این ممنوعیت در تهران و دیگر شهرهای کشور اعمال شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد این ممنوعیت تأثیری بر قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در واحدهای صنفی بازار داشته باشد. با توجه به افزایش تقاضا برای خرید دام سبک در ایام عید قربان از سوی حجاج، هفته آینده حباب کوچکی در بازار گوشت قرمز به وجود خواهد آمد.

پورباطنی افزود: این حباب تأثیر قابل توجهی بر قیمت گوشت قرمز در بازار ندارد و بازه زمانی وجود آن ۲۴ ساعت است.

کد خبر 435777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.