ارزیابی بیش از ۱۵۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، گفت: تاکنون بیش از ۵۳۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت‌گیری کرده‌اند که از این تعداد ۱۵۸ هزار و۴۰۰ نفر تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید جواد حسینی، اظهار کرد: با استقبال خوب خانواده‌ها و باگذشت پانزده روز، بیش از نیمی از نوآموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوبت‌گیری کرده‌اند و اجرای این طرح در تمامی استان‌های کشور به‌جز برخی شهرهای با وضعیت قرمز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی اتاق انتظار برای والدین، افزایش زمان سنجش از ۱۵ به ۳۰ دقیقه، افزایش ساعت کار پایگاه‌ها از ۴ به ۵ ساعت، پرداخت الکترونیکی وجه سنجش، امکان دو شیفته شدن پایگاه‌ها، الزام کادر سنجش به استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی مداوم پایگاه از اقداماتی است که امسال در طرح سنجش انجام شده است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خواستار رصد روزانه پایگاه‌های سنجش باهدف مداخلات مؤثر شد و افزود: هیچ‌گونه ازدحامی در پایگاه‌های سنجش وجود ندارد و به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم که سنجش نوآموزان آنان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

حسینی، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و ترغیب آنان به حضور در پایگاه‌های سنجش خانواده‌ها برای رسیدن به پوشش ۹۹ درصدی باید مورد توجه تمامی ادارات در استان‌ها باشد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سال جاری سنجش نوآموزان ایرانی بدو ورود به دبستان در خارج از کشور نیز هم‌زمان با داخل کشور انجام می‌شود.

کد خبر 435761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.