اقدامات شهرداری بجنورد روبنایی و سلیقه‌ای است

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: اقدامات در شهرداری بجنورد زیربنایی انجام نمی‌شود و این رویه روبنایی هیچ تناسبی با توسعه و پیشرفت یک مرکز استان ندارد.

سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شورای شهر با توجه به نقش نظارتی خود اقدام به تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری و مطالبه گزارش عملکرد از این نهاد می‌کند، اظهار کرد: همواره شاهد رفتارهای سلیقه‌ای در شهرداری بجنورد هستیم؛ اقدامات زیربنایی انجام نمی‌شود و این رویه روبنایی هیچ تناسبی با توسعه و پیشرفت یک مرکز استان ندارد.

وی افزود: لازم است در مدت زمان باقی مانده از دوره شورای پنجم بر تحرک و شتاب در حوزه کارکردی و رسیدگی بیشتر بر وضع سکونتگاه‌های غیررسمی بر پایه توانمندسازی این مناطق، اقدامات مؤثری را دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد با تاکید بر اینکه حاشیه شهر نیازمند بهبود ارائه خدمات شهری است، تصریح کرد: اطلاعات جامعی از این مناطق در کمیسیون عمران جمع‌بندی شده و مقرر شد با تشکیل نواحی سه‌گانه، به وضعیت سکونتگاه‌های غیر رسمی که در شمال، جنوب و غرب شاهد گستردگی آن‌ها هستیم رسیدگی شود.

وی ادامه داد: رسیدگی به وضع سکونتگاه‌های غیررسمی را ضرورتی می‌دانیم که نیاز به همراهی تمام مجموعه شورا و شهرداری دارد تا منتج به ارتقای سطح کیفی زندگی در مناطق حاشیه‌ای شهر شود.

طرح جامع ترافیک نیاز به تجدیدنظر دارد

موسوی اضافه کرد: در شورای شهر برای تجدیدنظر در مطالعات طرح جامع ترافیک شهر بجنورد اقدام کردیم و تغییرات و بازنگری لازم در این خصوص شد اما در مجموعه شهرداری این بازنگری‌ها عملیاتی نشد که به آن انتقاد داریم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع ایجاد مرکز کنترل ترافیک شهرداری نیز با وجود آنکه در شورای شهر مطرح شده، تاکنون جنبه اجرایی به خود نگرفته است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد به معضل کمبود پارکینگ در شهر نیز اشاره کرد و گفت: در شهر با کمبود پارکینگ مواجه هستیم و با اجرای طرح پارکبان به شکل نادرست توسط مدیریت شهری سابق، پارکینگ خودروها به داخل بافت‌های مرکزی منتقل شده است.

معضل مدیریت پسماند در بجنورد

وی مدیریت پسماند را یکی از چالش‌های بجنورد دانست و اضافه کرد: بام شهر به نام بابا موسی که در ارتفاعات بجنورد یک زیستگاه ارزشمند شهری را ایجاد کرده، اکنون به محل دفن زباله تبدیل شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: کارشناسان محیط زیست نسبت به دفن زباله در این مکان و اقدام به زباله‌سوزی معترض هستند و با توجه به آنکه آلودگی هوای شهر و آلودگی‌های محیط زیست را درپی دارد، شورای شهر نیز به این رویه انتقاد جدی دارد.

وی با بیان اینکه کارخانه کمپوست ظرفیت بالایی داشته و می‌تواند به مجموعه صنعتی و اقتصادی برای شهر بجنورد تبدیل شود، اظهار کرد: این کارخانه در سال‌های گذشته به اشتباه جانمایی شد که این امر سبب غیرفعال شدن آن شده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به این که ایستگاه میانی پسماند شهری باعث تأثیرات آلاینده بر هفت منطقه زیستی شهر شده، خاطرنشان کرد: در این مکان استفاده از آهک برای کاهش مخاطرات زباله‌های عفونی، جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و تجمع حشرات و بروز شرایط بد زیست محیطی توسط شهرداری جدی گرفته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: از ابتدای دوره شورای پنجم بارها تذکر داده‌ایم که ایستگاه میانی باید به مکان دیگری منتقل شود اما همچنان با سستی در این خصوص مواجه هستیم.

شهرداری در جذب سرمایه‌گذار ضعیف عمل کرده است

موسوی با انتقاد از ضعیف عمل کردن شهرداری در جذب سرمایه‌گذار برای درآمدزایی، اظهار کرد: حضور سرمایه‌گذار می‌تواند در پیشرفت شهر بجنورد و کاهش شکاف‌های سکونتی مؤثر باشد.

وی افزود: ۱۵ درصد از بودجه شهرداری از طریق جلب مشارکت سرمایه‌گذاران تأمین شده و سایر درآمدها با وضع عوارض شهری تأمین می‌شود که همین امر شرایط سختی را بر شهروندان تحمیل می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: یکی از رویکردهایی که می‌تواند تعارضات و شکاف‌های درون شهر را برطرف کند، اقدام به جذب سرمایه‌گذاران از طریق تملک، توافق و بازگشایی در مجموعه‌هایی است که شهرداری به عنوان سرمایه در اختیار دارد.‌

کد خبر 435755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.