تقاضای خرید لبنیات در پی افزایش قیمت کاهش یافته است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات اصفهان گفت: مشکلی در حوزه عرضه لبنیات به بازار وجود ندارد و فرآورده‌های لبنی به وفور در واحدهای صنفی فروشنده لبنیات بازار یافت می‌شود، اما افزایش قیمت لبنیات در هفته اخیر، تقاضای عمومی برای خرید آن کاهش پیدا کرده است.

محمدرضا امین الرعایائی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش قیمت لبنیات صنعتی و سنتی در هفته گذشته، اظهار کرد: قیمت محصولات و فرآورده‌های لبنی شرکت‌های صنعتی و بزرگ تولید کننده لبنیات همچون پگاه و کاله افزایش ۲۲ تا ۲۷ درصدی را در بازه زمانی هفته گذشته تجربه کرده است.

وی افزود: محصولات و فرآورده‌های لبنی تولید شده در شرکت‌های سنتی و کوچک تولیدکننده لبنیات، افزایش قیمت نداشته و هم اکنون قیمت ماست یک کیلو و ۸۰۰ گرمی با ۲.۷ درصد چربی بر اساس هماهنگی با بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هشت هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات اصفهان با بیان اینکه بررسی تخلف و مقابله با شرکت‌های صنعتی تولید کننده لبنیات در حوزه وظایف اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات نیست، تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون تخلفی در حوزه افزایش قیمت لبنیات و فرآورده‌های لبنی تولید شده در واحدهای سنتی گزارش نشده است.

امین الرعایائی اضافه کرد: عوامل نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به صورت مداوم از واحدهای صنفی فروشنده لبنیات در سطح استان بازرسی کرده و بر آن‌ها نظارت می‌کند و مقابله با تخلف شرکت‌های صنعتی تولیدکننده لبنیات در حوزه وظایف سازمان صمت است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مشکلی در حوزه عرضه لبنیات به بازار وجود ندارد و فرآورده‌های لبنی به وفور در واحدهای صنفی فروشنده لبنیات بازار یافت می‌شود، اما افزایش قیمت لبنیات در هفته اخیر، تقاضای عمومی برای خرید آن کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات اصفهان با اشاره به لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی این اتحادیه، خاطر نشان کرد: به همه واحدهای صنفی اتحادیه توصیه کرده‌ایم ضمن استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از ورود و تجمع افراد در مغازه‌شان جلوگیری کنند.

امین‌الرعایائی افزود: ابلاغیه‌های مورد نیاز برای اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز به همه واحدهای صنفی ارسال شده و خوشبختانه تاکنون گزارشی در خصوص تخلف در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی این اتحادیه از سوی اداره بهداشت ارسال نشده است.

کد خبر 435746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.