اکران «خروج» حاتمی‌کیا این بار در سینماها

دبیر شورای صنفی نمایش، گفت: فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا از هشتم مرداد و بعد از نمایش آنلاین این بار در سینماها سراسر کشور روی پرده خواهد رفت.

به گزارش ایمنا، مرتضی شایسته درباره آخرین مصوبات امروز یکشنبه پنج مرداد ماه شورای صنفی نمایش به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: قرار بر این شده تا از روز چهارشنبه هشت مرداد، فیلم خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در سینماها اکران شود و از ۱۵ مرداد هم فیلم قتل عمد به کارگردانی سعید دولتخانی و تهیه‌کنندگی محمد احمدی به سینماها می‌آید.

فیلم خروج در حالی از چهارشنبه این هفته در سینماها اکران می‌شود که از فرودین ماه به صورت آنلاین و بعد سینما ماشین اکران شد و فروشی معادل سه میلیارد تومان داشته است.

وی درباره دیگر مصوبات این شورا گفت: فیلم‌های خارجی بر اساس نظام نامه اکران، به سینماها می‌روند که کپی رایت داشته باشند و مورد تأیید شورای پروانه نمایش باشند.

دبیر شورای صنفی نمایش در پاسخ به اینکه آیا دو فیلم خارجی جوکر و ۱۹۱۷ که اکنون در بعضی سینماها اکران می‌شوند، این شرایط را دارند؟ گفت: این فیلم‌ها تحت نظر شورای صنفی نبوده است و در حال حاضر درباره وضعیت فعلی‌اش نظر نمی‌دهم، اما از این پس هر فیلم خارجی که قرار باشد اکران شود باید اول در شورای صنفی نمایش، اکرانش مطرح شود.

شایسته درباره اینکه شنیده شده بود تهیه‌کننده فیلم خوب، بد، جلف ۲ به دنبال اکران آنلاین است و آیا امکان اکران همزمان با سینما هم وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: اگر بخواهند می‌توانند اکران آنلاین داشته باشند و اکران همزمان در سینما به این شرط خواهد بود که در گروه آزاد باشد.

 

کد خبر 435695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.