ضمانت اجرایی مصوبات کمیته سیما و منظر دچار چالش است

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا وقتی مصوبات کمیته سیما و منظر ضمانت اجرایی نداشته باشد، برگزاری جلسات این کمیته لازم ولی کافی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: شهرداری اصفهان از چند سال قبل با تشکیل کمیته سیما و منظر شهری در معاونت معماری و شهرسازی حرکت دقیق کارشناسی را در رابطه با مدیریت نماهای ساختمانی به‌صورت خاص و سیما و منظر شهری به‌طور عام آغاز کرد.

وی افزود: بنا بر گزارش سال گذشته در اجلاس کمیسیون شهرسازی کشور، اصفهان عنوان اولین کلانشهر آغاز کننده این مسیر بوده است اما شرایط کنونی نشان می‌دهد این فرایند نیاز به بازنگری دارد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تا وقتی مصوبات این کمیته ضمانت اجرایی نداشته باشد، برگزاری جلسات آن لازم ولی کافی نیست، تصریح کرد: مصوبه کمیته سیما و منظر که با حضور متخصصان صاحب‌نام تصویب می‌شود، با چراغ سبز مناطق گاهی به حدی تغییر می‌کند که در آن اثری از مصوبه ابتدایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: لازم است کمیسیون ماده ۱۰۰ با تغییر رویه نسبت اتخاذ تصمیمات مناسب برای تخلفات ساختمانی اقدام کرده و با دوری از محافظه‌کاری بیش از حد، شرایط را برای توجه نکردن به مصوبات سیما و منظر فراهم نکند.

طغیانی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در زمینه طراحی ساختمان، خاطرنشان کرد: گاهی طراحان و کارفرمایان برای طراحی سیما و منظر در مقابل یکدیگر قرار گرفته و طراحان مجبور می‌شوند برای جلب نظر کارفرما نماهایی را طراحی کنند که خود اعتقادی به آن ندارند؛ این موارد ضمانت اجرایی تصمیمات کمیته سیما و منظر را دچار چالش می‌کند.


کد خبر 435684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.