حمایت اتحادیه اروپا از پروژه‌های حمل و نقل فنلاند

اتحادیه اروپا در نظر دارد مبلغ ۶۵ میلیون یورو برای توسعه پروژه‌های مختلف حمل و نقل در سراسر کشور فنلاند هزینه کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نماینده کمیسیون اروپا در فنلاند از اختصاص بودجه ۶۵ میلیون یورویی اتحادیه به دولت برای پیاده‌سازی پروژه‌های مهم حمل و نقل در سراسر قلمرو کشور خبر داد. این سرمایه‌گذاری کلان نقش مهمی در بهبود وضعیت کشور در دوران پساکرونا ایفا خواهد کرد چرا که نه تنها به کارآفرینی برای افرادی که در این دوران بیکار شده‌اند کمک می‌کند، بلکه انتظار مردمی را که مشتاقانه پیگیر تکمیل نهایی بسیاری از این پروژه‌ها در نزدیکی محل زندگی خود بوده‌اند، به پایان می‌رساند.

بخش بزرگی از بودجه ۶۵ میلیون یورویی، یعنی چیزی بیش از ۳۷ میلیون یورو، به منظور احداث مسیری یک ساعته برای قطار تندرو، که کلانشهر هلسینکی را به بندر تورکو در جنوب کشور وصل می‌کند، هزینه خواهد شد. جزئیات این پروژه توسط وزیر حمل و نقل و ارتباطات فنلاند در اوایل فوریه به دولت ارائه شد و حاکی از پروژه‌ای بسیار خلاقانه بود که قرار است کشوری دوستدار محیط زیست در آینده ایجاد کند.


یازده میلیون یورو نیز برای توسعه راه‌آهن شهر اسپو در جنوب کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت که این پروژه نیز بخشی از پروژه اتصال هلسینکی به تورکو، که پیش از این ذکر شد، به حساب می‌آید. حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو نیز برای اصلاح و مدرن‌سازی خط راه آهن هلسینکی-تمپر هزینه خواهد شد.

در نهایت، دولت فنلاند در نظر دارد بخشی از مبلغ اعطاشده توسط اتحادیه اروپا را برای توسعه قابلیت‌های دریایی از طریق پیاده‌سازی چهار پروژه مهم مورد استفاده قرار دهد. بزرگ‌ترین پروژه در این بخش، شامل ابتکارات مشترک برای توسعه یک پروژه برق ساحلی است که کشور و نمایندگان بندرهای هلسینکی، کپنهاگ دانمارک، بندر آرهوس در دانمارک و سایر بنادر دریای بالتیک را گرد هم می‌آورد.

کد خبر 435677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.