برای سرنوشت پارک وحش صفه با نخبگان گفت‌وگو کنیم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وقتی برخی افراد دغدغه خود را درباره موضوعی مانند پارک وحش صفه مطرح می‎کنند، ناچاریم به جای واکنش دفعی با آنها وارد مذاکره شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: صبح چهارشنبه هفته گذشته با سیلی از نظرات و پیام‌ها در صفحه شخصی‌ام روبه‌رو شدم که برخی از آنها توهین‌آمیز بوده و متهم شدم که به تنهایی عامل تعطیل نشدن پارک صفه هستم.

وی با بیان اینکه اکنون همه می‌دانند که نظرم تعطیلی پارک صفه نبوده و بر اصلاح فرآیند آن تاکید داشته‌ام، افزود: با اینکه از بیرون رفتن مسائل مربوط به جلسه تلفیق شورا به بیرون و شکل‌گیری این هجمه علیه خودم گله‌مند هستم اما قصد دارم درخصوص ضرورت گفت‌وگو با طبقه نخبگان شهر یعنی کسانی که نسبت به مسائل پیرامون خود حساس هستند صحبت کنم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: خیلی از مردم این احساس مسئولیت را ندارند و وقتی برخی از افراد دغدغه خود را درباره موضوعی مطرح می‌کنند، ناچاریم به جای واکنش دفعی با آنها وارد مذاکره شویم.

وی ادامه داد: از طریق صفحه شخصی خود در این رابطه نظرسنجی کردمکه دو هزار نظر درباره پارک وحش ثبت شده و بیش از شش هزار و ۴۰۰ نفر در رأی‌گیری شرکت کرده‌اند؛ ۷۷ درصد موافق تعطیلی پارک وحش صفه هستند و ۲۳ درصد نیز معتقدند این پارک نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

خسروی با بیان اینکه این تجربه ۴۸ ساعته را بدون ورود به موضوع دنبال کردم تا سوگیری در نتیجه نظر شخصی من ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: آنچه مشاهده کردم این بود که مواضع طرفین بحث پس از گفت‌وگو تعدیل شد بنابراین نیاز است در شهر فضای گفت‌وگو را برای موضوعات مختلف فراهم کنیم.

وی ادامه داد: این ایده را در قالب پیشنهاد و طرح به شورای شهر ارائه خواهم داد تا در شهر فضایی برای گفت‌وگو با طبقه نخبه و افراد دغدغه‌مند ایجاد شود؛ در صورت تحقق این امر اصفهان اولین شهری است که با این وسعت پا در راه گفت‌وگو با شهروندان می‌گذارد البته نمونه آن را در تدوین برنامه جامع شاهد بودیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مناسب است این امر به یک رویه سیستماتیک در موضوعات مختلف تبدیل شده و هویت افراد مورد بحث نیز مشخص شود یعنی هر کس کارت شهروندی داشته باشد و معلوم باشد که فرد شهروند اصفهان است.

وی اظهار کرد: لازم است برخلاف روال معمول که تنها نظر مسئولان و مدیران ثبت می‌شود، این بار تمامی نظرات مردم ثبت و ضبط شده و نوع دیدگاه‌ها تحلیل شود تا معلوم باشد در یک مقطع تاریخی نظر مردم اصفهان درباره موضوعی به‌طور مثال تعطیلی پارک وحش چگونه بوده است.‌

کد خبر 435651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.