تصمیمات پارک وحش صفه با نگاهی انسانی دنبال شده است

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز به تصمیم قاطع و کارساز در صحن شورای شهر برای بررسی وضعیت پارک وحش صفه داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: حدود سه ماه از بررسی سرانجام باغ وحش صفه می‌گذرد و از ابتدا سعی شد تصمیمات با نگاهی انسانی به این موضوع دنبال شود و درباره منافع اقتصادی آن هیچ‌گاه بحثی مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه قفس در هر جایی باشد، دیگر نام باغ وحش برای آن معنا ندارد، افزود: در پارک وحش صفه حیوانات به دور از موازین اخلاقی و ملاحظات انسانی نگهداری می‌شوند و هرساله زاد و ولد دارند که باعث افزایش تعداد آنها شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از این رویکرد که پارک وحش می‌تواند فضایی آموزشی برای شناخت حیوانات به کودکان باشد، تصریح کرد: آیا می‌خواهیم به کودکانمان یک شیر که سلطان جنگل است را در قفس چند متری نشان دهیم و به اسارت درآوردن و نگهداری حیوانات خانگی را به آنها یاد دهیم؟

وی با بیان اینکه ۴۸ هزار امضا برای رسیدگی به موضوع پارک وحش ثبت شده، ادامه داد: در روزهای اخیر هجمه وسیعی از سوی برخی افراد نسبت به مدیران شهری شده و با تهمت‌ها و بهتان زدن به مدیران شهری همراه بوده است.

محمدی از افرادی که خواهان رسیدگی به وضعیت پارک وحش صفه هستند خواست که صبورانه با این موضوع برخورد کنند و خاطرنشان کرد: آنچه در کمیسیون اجتماعی و محیط زیست به تصویب رسیده، فراهم شدن شرایط زیستی حیوانات پارک وحش است و نیاز به تصمیم قاطع و کارساز در صحن شورای شهر برای بررسی این موضوع داریم تا در یک مدت زمان ۱۰ ماهه اقدامات لازم انجام شود.

افتتاح ۲ مرکز توانمندسازی زنان

محمدی افزود: در راستای توانمندسازی برای مشاغل زنان، شاهد شروع به‌کار دو مرکز در مناطق شهری خواهیم بود و در نتیجه آن یک هزار تا دو هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرکز توانمندسازی زنان منطقه ۱۲ در چند روز آینده افتتاح شده و در منطقه ۱۵ نیز تا یک ماه آینده با مشارکت یکی از خیرین مرکزی مشابه راه‌اندازی می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ایجاد شغل ناپایدار و رعایت نشدن موازین اداره کار در تعیین حقوق و مزایای این افراد، خیانت در حق زنان جامعه خواهد بود، گفت: لازم است مشاغل نه بر اساس جنسیت آن‌ها بلکه بر اساس منزلت انسانی ایجاد شود؛ یک زن سرپرست خانوار تفاوتی با مردی که در شرایط شیوع کرونا بیکار شده است ندارد بنابراین باید نگاهی متفاوت به موضوع اشتغال بانوان داشته باشیم.‌

کد خبر 435650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.