چه تعداد بیمار مبتلا به کرونا در کرمانشاه وجود دارد؟

‌ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جابجایی بیش از ۲۸۰۰ بیمار کرونایی قطعی و مشکوک در استان توسط اورژانس طی مدت شیوع این بیماری خبر داد.

به گزارش ایمنا، هومن رفیعی سروری در نشست خبری امروز (۵ مرداد) با اشاره به شیوع کرونا از اوایل اسفند سال گذشته گفت: شیوع این بیماری بسیاری حوزه‌ها و مشاغل را در کشور تحت تأثیر قرار داد و اورژانس هم از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: با شیوع این بیماری مأموریت‌های اورژانس هم افزایش یافت و با توجه به انتقال سریع این بیماری، آمبولانس‌های مخصوص برای حمل بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به تعداد مبتلایان، تعداد این آمبولانس‌ها کم یا زیاد می‌شود و در حال حاضر ۱۵ دستگاه آمبولانس در سطح استان برای انتقال بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

وی از انتقال بیش از ۲۸۰۰ بیمار کرونایی قطعی و مشکوک به کرونا طی این مدت توسط اورژانس خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۷۳۲ بیمار مشکوک به کرونا و ۱۰۸۰ بیمار کرونایی قطعی بودند.

۶۲ نیروی اورژانس در کرمانشاه کرونا گرفته‌اند

رفیعی سروری با بیان اینکه نیروهای اورژانس لباس و تجهیزات مخصوص برای انتقال این بیماران دارند، گفت: در ابتدای تماس، علائم بیمار به طور کامل پرسیده شده و سپس در صورت مشکوک بودن ابتلاء به کرونا، آمبولانس مخصوص حمل این بیماران اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی از مأموریت‌ها نیروهای اورژانس هم درگیر کرونا می‌شوند گفت: هم اکنون ۶۲ نفر از نیروهای اورژانس مبتلا به کرونا شده‌اند که خوشبختانه در این بین فوتی نداشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ابتلای این نیروها به کرونا، اورژانس استان را با کمبود نیرو مواجه کرده که با جذب نیروهای جدید در شهریور ماه این مشکل رفع خواهد شد.

کد خبر 435645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.