آغاز رزمایش تاکتیکی ذوالفقار در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: رزمایش روی نقشه یکی از مهمترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی جهان و ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» روز یکشنبه اظهار داشت: رزمایش مشترک روی نقشه نا همطراز ذوالفقار دانشجویان دوره ۳۰ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به مدت ۵ روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی نا همطراز آغاز شده است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش افزود: رزمایش روی نقشه یکی از مهمترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی جهان بوده و عبارت از ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته‌هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح‌ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد است.

ولی‌وند تصریح کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش و ارائه الگوهایی از تاکتیک‌ها و ابزارهای نبرد نا همطراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیروهای فرامنطقه‌ای آشنا کرده و زمینه ارتقا دانش عملیاتی آنها را در بکارگیری روش‌های نوین نبرد فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: ارتقا سطح توان دانشجویان با طرح‌ریزی و اجرای عملیات در محیط نا همطراز، آشنایی با اقدامات فرماندهی و ستاد در مراحل مختلف عملیات در محیط نا همطراز، آشنایی با نحوه تعامل و همکاری با سایر نیروها، ارزیابی توانایی دانشجویان در ایفای نقش در مسوولیت‌های واگذاری، تقویت حس اعتماد به نفس و خلاقیت ذهنی دانشجویان، کاربردی کردن مفاهیم آموزشی ارائه شده به صورت تئوری و مشخص کردن مشکلات احتمالی با اجرای کار عملی توسط دانشجویان در نقش فرمانده به طوری که بتوانند در یک نبرد حقیقی وضعیت‌های ایجاد شده را تمرین کنند از اهداف برگزاری این رزمایش است.

رزمایش روی نقشه، حقیقی‌ترین طریقه نمایش آشنایی با رزم را برای دانشجویان به وجود می‌آورد که با حضور و راهنمایی فرماندهان و اساتید پیشکسوت سال‌های دفاع مقدس انجام می‌شود. این رزمایش با بیان الگوهایی از تاکتیک و ابزار نبرد در پی آن است که بتواند اذهان دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد ارتش را با نحوه مقابله با نیروهای متجاوز آشنا کرده و زمینه ارتقا آنها در به‌کارگیری روش‌های جدید نبرد به صورت نا همطراز را فراهم کند.

کد خبر 435643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.