لیلی گلستان: «صد اثر، صد هنرمند» مجازی برگزار می‌شود

مدیر گالری گلستان از برگزاری مجازی بیست و هشتمین دوره نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» به صورت مجازی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی گالری گلستان‌، لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد با اعلام خبر فوق گفت: از دهم مرداد تا اول مهر صد اثر صد هنرمند در وب سایت و اینستاگرام گالری گلستان میزبان علاقه‌مندان به هنر و البته خریداران آثار هنری خواهد بود. ٧١٣ اثر متقاضی شرکت در این دوره بودند که ٢٨٢ اثر منتخب شده به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

گلستان درباره چرایی برپایی صد اثر صد هنرمند در فضای مجازی گفت: مردم مدام می‌پرسیدند صد اثر چه وقت برگزار می‌شود. عادت کرده بودند هر مرداد به این نمایشگاه بیایند، اما با آن جمعیتی که هر مرداد منطقه دروس را قفل می‌کرد چطور می‌شد در این اوضاع نمایشگاه را در گالری برگزار کرد؟ البته با نمایش آنلاین، تماشاچی خیلی خیلی بیشتری خواهیم داشت اما باید ببینیم از لحاظ فروش چه می‌شود.

صد اثر صد هنرمند معمولاً سکوی معرفی هنرمندان تازه و مقیم شهرستان است، لیلی گلستان در این باره گفت: خیلی اسامی تازه دیدم که در کنار کسانی که هر ساله شرکت می‌کردند در این دوره آثارشان معرفی می‌شود. سهم هنرمندان مقیم شهرستان هم مانند همیشه بسیار بالاست؛ امسال اصفهانی‌ها غوغا کردند و حدود یک سوم آثار از اصفهان آمده است. از شیراز، مشهد، رشت و کرمان هم کارهایی ارائه می‌شود.

او درباره حضور آثار چهره‌های شناخته شده گفت: چند مجموعه‌دار کارهای زیبایی دادند؛ آثاری از پرویز کلانتری، رضا مافی، فرامرز پیلارام، پروانه اعتمای، ناصر اویسی، اردشیر محصص، کامبیز درمبخش و…"

گلستان درباره قیمت آثار گفت: قیمت آثار از ۲۵۰ هزار تومان شروع می‌شود، اما میانگین قیمت‌ها حدود یک تا پنج میلیون تومان است، گران‌ترین اثر هم ۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

رویکرد اصلی نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» از بدو تأسیس، تشویق مردم به خرید اثر هنری است و از حدود یک دهه پیش که قیمت آثار هنری جهشی ناگهانی داشت، تلاش شده با تعدیل قیمت‌ها این امر مهم را فرهنگ سازی کند.

کد خبر 435640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.