رحمانی‌فضلی: هر کمکی به آموزش و پرورش برابر با کمک به کل ملت ایران است

وزیر کشور گفت: آموزش و پرورش در زمره بخش‌های خدمت‌رسانی است که همه ملت ایران از آن بهره‌مند می‌شوند و هر امکان و کمکی به آموزش و پرورش کشور برابر با کمک به کل ملت ایران است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه پس از پایان جلسه گفت و گوی هفته که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره نتایج این جلسه اظهار کرد: به لطف وزیر آموزش و پرورش توفیق حضور در جمع معاونین این وزارتخانه و بیش از ۷۰۰ نفر از مدیران آموزش و پرورش را در سراسر کشور داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه شنونده مباحث و اظهارات مطرح شده از سوی مدیران و معاونین وزارت آموزش و پرورش بودم، افزود: بنده به عنوان وزیر کشور به همراه معاونینم ضمن پاسخگویی به سوالات و مسائل طرح شده در این نشست، کارها و اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم را شرح دادیم.

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: وزارت کشور با توجه به مجموعه وظایف حاکمیتی که در اقصی نقاط کشور دارد، در حوزه هماهنگی و خدمت‌رسانی به سایر دستگاه‌ها نقش میان‌بخشی داشته و با توجه به اهمیت آموزش و پرورش برگزاری این جلسه بسیار مهم بود.

رحمانی فضلی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور و توافقی که برای اصلاح آن وجود دارد، گفت: امیدواریم براساس این تفاهمنامه، بتوانیم ظرفیت‌هایی که در اختیار وزارت کشور و سازمان‌های تابعه مانند شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و همچنین شورای اجتماعی و دستگاه‌های عضو آن است یا ظرفیت‌های در اختیار بقیه دستگاه‌های اجرایی و همچنین ظرفیت‌های در اختیار مردم در قالب خیرین را در اختیار آموزش و پرورش و در اصل همه مردم عزیز قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هر کاری برای آموزش و پرورش انجام شود، در اصل برای همه مردم انجام شده است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در زمره بخش‌های خدمت‌رسانی است که همه ملت ایران از آن بهره‌مند می‌شوند و هر امکان و کمکی به آموزش و پرورش کشور برابر با کمک به کل ملت ایران است.

وزیر کشور اظهار کرد: تغییر کاربری مدارس، فروش املاک آموزش و پرورش و مدارس، صدور پروانه، ارائه برخی از خدمات به مدارس، مشارکت خیرین در ساخت مدارس و عوارضی که شهرداری‌ها بایستی به آموزش و پرورش پرداخت کنند، از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود که توضیحاتی از سوی معاونین وزارت کشور درباره ظرفیت‌های قانونی و نحوه استفاده از آن برای تسهیل رفع این مشکلات ارائه شد.

رحمانی فضلی افزود: مقرر شد تمامی موارد مطروحه در نشست امروز، در قالب صورتجلسه‌ای تنظیم شود که ما بتوانیم به همه مسؤولان ذی‌ربط ابلاغ کنیم تا انشاالله از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 435636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.