شهرداری اصفهان در احداث پارک مهارت کودکان همکاری کند

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان گفت: نیاز است شهرداری اصفهان در احداث پارک مهارت برای کودکان و نوجوانان همکاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرش اخوان امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان در سال گذشته ۲۰ میلیون نفر ساعت تعهد مهارت‌آموزی داشته که نیمی از آن در قالب آموزشگاه‌های آزاد انجام شده و در مجموع ۱۲۰ هزار نفر جذب آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شده اند.

وی با بیان این که یک هزار و ۵۰۰ حرفه در فنی‌وحرفه‌ای استان آموزش داده می‌شود، افزود: با هدف کاهش فاصله میان سیستم‌های آموزشی از بازار کار، سعی کردیم گپ میان حوزه آموزش و صنوف را کاهش دهیم.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: در طرح آموزش دوگانه که برای افراد جویای کار ارائه شده نه تنها مهارت‌آموز به صنوف نزدیک می‌شود بلکه درگیر در کار آن می‌شود.

وی ادامه داد: تایید صلاحیت حرفه‌ای طرح دیگری است که برای ایجاد شغل پایدار در میان شاغلان صنایع و صنوف اجرا شد و با تکیه بر شایسته‌گزینی و تعیین مهارت‌های شغلی با استفاده از دستگاه‌های به‌روز اجرا می‌شود.

اخوان خاطرنشان کرد: در این طرح کسری مهارت صاحبان مشاغل با نیازسنجی و برگزاری دوره‌های آموزشی رفع می‌شود

وی اضافه کرد: تنها آموزشی که در زمان شیوع کرونا به‌جز چند روز تعطیلی صنوف متوقف نشد، آموزش دوگانه فنی‌وحرفه‌ای در اصفهان بود که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در صنوف اجرا شد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان با بیان این که دوران شیوع کرونا را به چشم یک فرصت دیدیم، اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا سعی شد در روش‌های آموزشی تغییر داده شده و به آموزش در حوزه مشاغلی که کمتر دیده شده‌اند توجه شود.

وی تصریح کرد: در استانداردهای مهارتی موارد ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کنیم و با توصیه شورای شهر در آموزش کارگران ساختمانی نگاه ویژه‌تری خواهیم داشت تا مشاغل آن‌ها پایداری بیشتری داشته باشد.

اخوان با تاکید بر این که فنی‌وحرفه‌ای اصفهان در برون‌سپاری و مشارکت با بخش خصوصی رتبه اول کشور را دارد، گفت: روش‌های سنتی مهارت آموزی منسوخ شده و پاسخگوی نیاز جامعه امروز نیست بنابراین باید با برگزاری دوره‌های بازآموزی و ارتقای سطح، شیوه‌های نوین آموزشی را در دستورکار قرار داد.

وی با بیان این که در مشاغل آسیب‌پذیر باید تغییر رویکرد داشته باشیم، ادامه داد: با سیستمی چابک و نگاهی آینده‌نگر باید مهارت‌آموزی را به‌روز و مشاغل نو که بر پایه دیجیتال هستند را گسترش دهیم زیرا مشاغل فیزیکی تا حدودی درحال حذف شدن هستند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان اظهار کرد: مهارت‌آموزی به کودکان کار و برگزاری تورهای آشنایی با مهارت و ایجاد پارک مهارت برای کودکان و نوجوانان از جمله اقدامات اداره کل فنی‌وحرفه‌ای است که نیاز است شهرداری اصفهان در احداث آن همکاری کند.

کد خبر 435632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.