هوش مصنوعی از زنان باردار مراقبت می‌کند

سامانه خودمراقبتی هوشمند یک مجموعه یکپارچه از تجهیزات پزشکی و اپلیکیشن تلفن همراه است که به هوشمند شدن مراقبت‌های بارداری کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اندازه‌گیری و ثبت هوشمند شاخص‌های سلامت، یادآوری زمان اندازه گیری‌ها و ویزیت‌های زمان بارداری، اشتراک گذاری پرونده سلامت، تحلیل روند سلامت، امکان پایش سلامت، ارائه محتوای آموزشی و پیشنهادات شخصی سازی شده، اطلاع رسانی شرایط مادر به اقوام در مواقع لزوم و نمایش تغییرات بدن مادر، بعضی از ویژگی‌های این سامانه است.

این سامانه که توسط محققان شرکت فناور راهکار هوشمند سینا تولید شده است، چهار محصول جانبی شامل دستگاه‌های اندازه گیری فشار خون، قند خون و ضربان قلب جنین و ترازو است.

داده‌های اندازه گیری شده توسط دستگاه‌ها از طریق سخت افزار هوشمند به تلفن همراه فرد منتقل می‌شود؛ پس از آن این داده‌ها با فناوری هوش مصنوعی به کار رفته در سامانه تحلیل شده و اگر مشکلی وجود داشته باشد برای پزشک فرد ارسال می‌شود.

یک پنل نیز برای پزشک تعریف شده است و ارسال اطلاعات به او از طریق این پنل انجام می‌شود؛ البته استفاده از این سامانه متخصص بانوان باردار نیست و قابل تعمیم برای تمام افراد است.

با این محصول فرهنگ خودمراقبتی گسترش می‌یابد و آرامش و امنیت خاطر در خانواده بیماران ایجاد می‌شود. حذف خطای انسانی در جمع آوری داده‌های سلامت از مزایای دیگر تولید این محصول فناورانه است.

کد خبر 435620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.