از رتبه‌بندی فعالان ساخت‌وساز تا مهارت‌آموزی برای کودکان

رتبه‌بندی فعالان ساخت‌وساز، توجه به مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان، رسیدگی به وضعیت مراکز فنی‌وحرفه‌ای و لزوم همکاری بیشتر با مدیریت شهری، مهم‌ترین درخواست‌های اعضای شورای شهر اصفهان از مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورا که با حضور مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: پوشش بیمه و آموزش کارگران ساختمانی برای ارتقای مهارت و ایمنی آنها باید مورد توجه بوده و اداره کل فنی‌وحرفه‌ای همراه با انجمن صنفی کارگران ساختمانی و سایر نهادهای مرتبط اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: برخی مراکز فنی‌وحرفه‌ای در سال‌های گذشته بدون ظرفیت‌سنجی تأسیس و اکنون بدون استفاده رها شده‌اند که نیاز است ظرفیت مجامع صنفی و ادارات کل مربوطه برای استفاده از آن‌ها به‌کار گرفته شود.

مشاغل خانگی متناسب با توسعه توانمندی زنان باشد

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه تاکید کرد: مشاغل خانگی در اغلب موارد متناسب با نیازهای روز و توسعه توانمندی‌های زنان نبوده و نیاز به اصلاح رویکرد دارد.

شیرین طغیانی اضافه کرد: نیاز است اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان در حوزه مهارت‌آموزی برای کودکان و نوجوانان به گونه‌ای عمل کند که این امر تبدیل به ارزش برای این قشر شود و آن‌ها با رغبت حضور در مشاغل و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را انتخابات کند.

فنی‌وحرفه‌ای به استانداردسازی ساختمان‌ها کمک کند

همچنین رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبه شورای شهر در ساماندهی کارگران ساختمانی، افزود: به دلیل آنکه مجریان ذی‌صلاح مطابق استانداردهای روز جهان عمل نمی‌کنند، سرمایه ملی هنگفتی در صنعت ساختمان هدر می‌رود و تا رسیدن به استانداردهای لازم فاصله زیادی داریم.

فتح‌الله معین با تاکید بر لزوم توجه به آموزش و رتبه‌بندی فعالان حوزه ساخت‌وساز به‌ویژه از طریق آموزش‌های مجازی، گفت: باید مشخص شود دستورالعمل‌های ساخت‌وساز تا چه اندازه اجرا می‌شود؛ به‌طور مثال اصفهان نیاز به استانداردسازی در طراحی ساختمان‌ها برای مقابله با زلزله شش ریشتری دارد اما مشخص نیست که آیا این موضوع در اجرا لحاظ می‌شود یا خیر بنابراین نیاز است فنی‌وحرفه‌ای با همکاری سازمان نظام مهندسی برای اجرای این استانداردها اهتمام بیشتری داشته باشد.

فنی‌وحرفه‌ای به ایجاد شغل شایسته برای زنان سرپرست خانوار کمک کند

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یک سال از انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری اصفهان با کمیته امداد، بهزیستی و میراث فرهنگی استان در راستای ایجاد شغل شایسته برای زنان سرپرست خانوار می‌گذرد.

کورش محمدی با بیان این که برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه به‌زودی دو مرکز تأسیس می‌شود، گفت: جای آموزش‌های شغلی و حرفه‌ای که متولی آن اداره کل فنی‌وحرفه‌ای است، در این تفاهم‌نامه خالی بوده و نیاز است این اداره کل مانند دیگر نهادهای وارد شده در این تفاهم‌نامه بدون نفع مادی در چهارچوب تفاهم‌نامه سهیم شود.

همکاری شهرداری برای آموزش مجازی مهارت

فریده روشن، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم آموزش‌های مهارتی مجازی با همکاری سازمان فاوای شهرداری، افزود: نیاز است در شرایط شیوع کرونا به سمت هوشمندسازی شهر گام برداشته و برای بخش‌ها و رشته‌های مختلف محتواهای مورد نیاز تولید شود.

کد خبر 435616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.