نگهداری از ۱۳۷ پل سواره‌رو در شهر اصفهان

مدیر تعمیرات و نگهداری ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان از نگهداری ۱۳۷ دستگاه پل سواره رو در شهر خبر داد و گفت: نگهداری از پل‌های سواره‌رو یکی از اصول پیشگیری از خرابی و صرف هزینه‌های هنگفت تعمیراتی در آینده است.

مسعود توکلی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سیستم دفع آب‌های سطحی تمامی پل‌های سواره‌روی شهر قبل از آغاز فصل بارندگی مورد بازدید قرار گرفته و اصلاح می‌شود.

وی با بیان این که نگهداری از پل‌های سواره‌رو یکی از اصول پیشگیری از خرابی و صرف هزینه‌های هنگفت تعمیراتی در آینده است، تصریح کرد: از جمله اقدامات در دستور کار برای نگهداری از پل‌های سواره‌رو، نگهداری، شست و شو و رفع گرفتگی ناودان‌ها و دفع سریع و آسان آب‌های سطحی است.

مدیر تعمیرات و نگهداری ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: رفع گرفتگی ناودان‌های پل‌های سواره رو با هدف تسهیل دفع آب‌های سطحی پل هنگام بارندگی و جلوگیری از شوره زدگی عرشه به علت نشت آب انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رفع گرفتگی درزهای انبساطی به منظور تسهیل حرکت عرشه پل در انبساط و انقباض و جلوگیری از بروز تنش به عرشه پل از دیگر اقداماتی است که برای نگهداری از پل‌های سواره‌رو انجام خواهد شد.

توکلی‌پور خاطرنشان کرد: در این راستا نخستین پل به نام پل شهید شاهمرادی در منطقه هفت شهرداری مورد بازدید قرار گرفته و گرفتگی حدود ۳۰ ناودان آن برطرف شد.

وی با بیان این که عملیات اجرایی پروژه نگهداری از پل‌های سواره‌رو توسط شرکت نیک اندیش انجام می‌شود، گفت: مزیت اجرای این پروژه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه پل‌های سواره رو است، به نحوی که با صرف هزینه اندک از بروز خرابی‌های بعدی در پل جلوگیری می‌شود.

کد خبر 435602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.