احراز هویت الکترونیکی توسط ۹ شرکت دانش‌بنیان

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: احراز هویت الکتریکی و دیجیتال افراد در بورس توسط ۹ شرکت دانش بنیان به یک میلیون در روز رسیده است.

به گزارش ایمنا، علیرضا دلیری اظهار کرد: چندی پیش «سامانه احراز هویت الکتریکی» توسط معاون علمی و فناوری رونمایی و راه اندازی شد؛ این سامانه احراز هویت دیجیتال توسط چهار شرکت دانش بنیان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه بعد از آن، مراسم رونمایی پنجم دانش بنیان دیگر به این شرکت‌ها برای احراز هویت افراد در بورس اضافه شدند، بیان کرد: با اضافه شدن این شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت احراز هویت الکتریکی در بورس افزایش یافت.

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری با بیان اینکه چهار ت اول یک میلیون نفر را به صورت کلی احراز هویت کردند، بیان کرد: با اضافه شدن پنج شرکت دانش بنیان دیگر، یک میلیون نفر در روز امکان احراز هویت دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون در کل ۱۶ میلیون نفر احراز هویت شده‌اند، بیان کرد: پیش بینی می‌شود که این روند رو به افزایش باشد که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند بدون خطا این احراز هویت را انجام دهند.

دلیری با تاکید بر اینکه این احراز هویت توسط این شرکت‌های دانش بنیان با فناوری هوش مصنوعی است، بیان کرد: از این به بعد کل احراز هویت افراد برای ورود به بورس توسط این شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌گیرد که برای این منظور زمان کمتری از افراد در دفاتر پیشخوان تلف می‌شود.

به گفته دلیری، احراز هویت الکتریکی و دیجیتال دقیق‌تر از احراز هویت حضوری است؛ زیرا در حضوری اپراتور پیشخوان دولت بر اساس چهره فرد احراز هویت می‌کند اما دیجیتال، چهره فرد را با کارت ملی مطابقت می‌دهد.

وی با بیان اینکه کاغذبازی نیز در این پروسه حذف می‌شود، بیان کرد: بسیاری از کشورها اکنون از احراز هویت دیجیتالی بهره می‌برند از این رو لازم بود که به این عرصه ورود پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 435600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.