امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب‌دیده حوادث جوی طی چهار ماه گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر در حوادث جوی چهار ماه نخست سال جاری با انجام ۵۸۶ ماموریت امدادی خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور در خصوص انجام عملیات امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث جوی، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ توسط نجات‌گران و امدادگران جمعیت هلال احمر ۵۸۶ مورد مأموریت امداد و نجات انجام شده که بر این اساس به ۵۷ هزار و ۶۱۳ نفر از افراد آسیب دیده از حوادث جوی (سیل، بارش برف سنگین، کولاک شدید در محورها و نظایر آن) خدمات امدادی ارائه شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۸ تیرماه به ۶ هزار و ۳ نفر از افراد آسیب دیده و در راه مانده در چادرهای امدادی، پایگاه‌های امداد و نجات و نظایر آن به صورت اضطراری اسکان داده شد.

ولی پور با تاکید بر انجام بیشترین امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث جوی در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده است، تصریح کرد: در کرمان به ۲۹ هزار و ۵۳۴ نفر، سیستان و بلوچستان به ۷ هزار و ۹۹۴ نفر و هرمزگان به ۳ هزار و ۲۵۹ نفر امدادرسانی شد.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 435589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.