۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
چشم انداز قیمت نفت کاهش یافت

شرکت اسپانیایی رپسول همسو با رقیبانش چشم‌انداز بلندمدت قیمت نفت را کاهش داد.

به گزارش ایمنا به نقل از شانا، شرکت اسپانیایی "رپسول" اسپانیا برآورد قیمت نفت خود را کاهش داد و آن را مطابق چشم‌انداز بلندمدت دیگر رقیبان اروپایی که برآوردشان را کاهش داده بودند تغییر داد، این مسئله سبب شد چشم‌انداز اکینور نروژ با دیگر رقبایش متفاوت باشد.

در حالی که رپسول پارسال پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو (۶ میلیارد و ۶۱۰ هزار دلار) را به اختلال‌های دارایی‌های بالادست خود اختصاص داده بود، این شرکت برآورد نتایج سه‌ماه دومش را یک میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار کاهش داد.

رپسول پیش از این پیش‌بینی کرده بود که قیمت نفت ممکن است در سال ۲۰۳۵ به ۸۷ دلار برای هر بشکه برسد و تورم را تعدیل کند، اما اکنون در قیمت‌گذاری امسال قیمت اصلی را تا سال ۲۰۵۰ به‌طور میانگین ۵۹ دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه اعلام کرده است.

این در حالی است که شرکت نروژی اکینور پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت در سال ۲۰۳۰ به حدود ۸۰ دلار برای هر بشکه و حدود قیمت‌های ۲۰۱۹ برسد.

در این ماه، انی ایتالیا نیز پس از بازنگری در چشم‌انداز بلندمدت قیمت نفت، اختلال ایجادشده در ارزش دارایی‌های خود را سه میلیارد و ۵۰۰ هزار یورو اعلام کرد.

این تغییر برآوردها در پی کاهش برآورد ۲۲ میلیارد دلاری هفته گذشته شرکت انگلیسی - هلندی شل و کاهش دارایی ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت بی پی انگلیس در ماه ژوئن به وقوع پیوستند.

در حالی که قیمت‌های مورد نیاز برای متعادل نگه داشتن بودجه پروژه‌های جدید توسعه به‌طور معمول با برآورد قیمت نفت در آینده محاسبه می‌شوند، این کاهش برآوردها سبب ایجاد نگرانی‌هایی درباره ریسک به وجود آمده برای دارایی‌ها یا منابعی شده است که به دلیل به صرفه نبودن اقتصادی در بخش نفت و گاز بدون استفاده باقی مانده‌اند.

کد خبر 435587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.