بازارهای کوثر نباید از اهداف خود دور شوند/تکمیل سامانه دسترسی به مصوبات شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهداف اولیه بازارهای روز کوثر گفت: نیاز است با اتخاذ تدابیر لازم، شرایط مناسب‌تری برای خدمت به شهروندان در این بازارها مهیا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به گستردگی فعالیت بازارهای روز کوثر که اکنون تعداد آن به ۱۵ مجموعه رسیده، اظهار کرد: تاکید داریم کالاهای عرضه شده در بازارهای کوثر با قیمت‌های مناسب و بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از سایر مکان‌ها عرضه شود، کیفیت بالایی داشته باشد و تکریم شهروندان و رعایت نکات بهداشتی نیز در ارائه آن لحاظ شود.

وی افزود: با وجود تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر شده اما به‌نظر می‌رسد بازارهای کوثر قدری از اهداف اولیه خود دور شده‌اند که نیاز است با اتخاذ تدابیر لازم، شرایط مناسب‌تری برای خدمت به شهروندان در این بازارها مهیا شود.

وی ادامه داد: مردم به بازارهای کوثر شهرداری اعتماد کرده‌اند و نباید این اعتماد سلب شود بلکه با حضور بازرسان شهرداری می‌توان این اعتماد را افزایش داد.

طرح‌های انتقال آب با حفظ منافع استان‌های ذی‌نفع دنبال شود

نصراصفهانی با تقدیر از تلاش‌هایی که باعث جاری بودن آب در زاینده‌رود شده، گفت: جای خرسندی است که در روزهای اخیر چشم مردم اصفهان به آب زاینده‌رود روشن شده و امیدواریم خشکی این رودخانه تکرار نشود و دیگر شاهد افسردگی و چیره شدن غم بر چهره شهر نباشیم.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های انتقال آب و رفع موانع با در نظر گرفتن شرایط تمام استان‌های ذی‌نفع، خاطرنشان کرد: باید بیش از گذشته به حق آبه کشاورزان اصفهان توجه شود تا بدون هیچ‌گونه دلواپسی جریان زندگی در اصفهان دنبال شود.

صداوسیما خلأ برنامه‌های نشاط‌آور را جبران کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های شادی‌بخش در شهر کاهش پیدا کرده و جشن‌های محلات اصفهان محدود شده است.

وی افزود: در شرایطی که حضور خانواده‌ها در برنامه‌های شهر و تفرجگاه‌ها کاهش چشمگیری داشته، لازم است صدا و سیما با تولید برنامه‌های جذاب و نشاط‌آور، این خلأ را جبران کند.

نصراصفهانی ادامه داد: برنامه "عصر جدید" به یکی از عرصه‌هایی تبدیل شده که افراد برای دیده شدن استعدادهای خود حتی از مناطق محروم کشور در آن شرکت می‌کنند بنابراین به نمایندگی از مردم اصفهان از سازندگان این برنامه اثربخش تشکر می‌کنم و امید است صداوسیما به سمت تولید و ساخت چنین برنامه‌هایی گام بردارد.

مردم ضعف تیم‌های فوتبال اصفهان را برنمی‌تابند

وی با بیان اینکه دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن در سال‌های اخیر با موفقیت‌های خود شهر اصفهان را به قطب فوتبال کشور تبدیل کرده بودند، خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی این دو تیم به‌ویژه ذوب‌آهن نگران‌کننده بوده و اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است شاهد غیبت این تیم اصفهانی در لیگ سال آینده باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مردم اصفهان حتی فاصله گرفتن تیم‌های فوتبال شهر خود را از صدر جدول برنمی‌تابند چه رسد به اینکه یکی از آنها با خطر خداحافظی از لیگ برتر مواجه باشد.

وی افزود: حضور تیم‌های فوتبال اصفهان در لیگ برتر سبب امیدآفرینی در نوجوانان و جوانان اصفهان می‌شود و امیدواریم با تدبیر مسئولان دو باشگاه این دو موقعیت حفظ شود.

همه بخش‌ها با معاونت حمل‌ونقل همراهی کنند

نصراصفهانی با اشاره به تغییر در رأس معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان، گفت: معاونت حمل‌ونقل یکی از حوزه‌های مهم شهر اصفهان است که فراوانی مسئولیت آن ایجاب می‌کند تمام بخش‌های شهرداری با سرپرست جدید همراهی کنند.

وی اظهار کرد: برای مدیریت سابق این معاونت نیز آرزوی موفقیت کرده و امیدواریم حضور ایشان در پست جدید منشأ خدمات برای کشور باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: سامانه دسترسی به مصوبات شورای شهر تکمیل شده و مردم می‌توانند در راستای شفافیت از مصوبات شورای شهر اطلاع داشته باشند.

تاکید بر تعامل دو جانبه شهرداری و اداره کل فنی‌وحرفه‌ای

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان اداره کل فنی‌وحرفه‌ای و شهرداری اصفهان در حوزه گردشگری، ادامه داد: گستردگی فعالیت اداره کل فنی‌وحرفه‌ای در حوزه‌های مختلف می‌تواند زمینه همکاری بیشتر این اداره کل را با مدیریت شهری فراهم کند.

نصراصفهانی گفت: برای ارتقای سطح حرفه‌آموزی و آموزش ضمن خدمت کارکنان شهرداری نیاز به آموزش‌های به‌روز داریم که امید است در این راستا تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود تا شهرداری بتواند از خدمات اداره کل فنی‌وحرفه‌ای بهره بیشتری داشته و ارتباط میان دو نهاد استمرار داشته باشد.

نصراصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز انجام عملیات مرصاد به فرماندهی شهید صیاد شیرازی نیز اشاره کرد.

وی افزود: اقدام به موقع دولت جهت یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان قابل تقدیر است که امیدواریم این وعده در زمان خود عملی شده و قشر بازنشسته کشور به حق و حقوق خود برسند.

کد خبر 435570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.