استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی جدی گرفته شود

شهردار مشهد با اشاره به موج جدید و شدت دوباره شیوع ویروس کرونا در شهر گفت: موضوع استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی از جمله ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری و حتی تاکسیرانی باید مودر توجه و تاکید ویژه قرار گیرد و به صورت جدی تری پیگیری شود.

به گزارش ایمنا محمدرضا کلائی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر نیازمند حساس کردن شهروندان نسبت به جدی بودن شیوع مجدد ویروس کرونا هستیم، بنابراین باید اطلاع رسانی بیشتر حتی به طریق سنتی و استفاده از بلندگو خودروهای آتش نشانی و… در دستور کار قرار داده شود.

وی تصریح کرد: معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک و معاونت خدمات شهری نیز باید نظارت‌ها را نسبت به استفاده کارگران پروژه‌های عمرانی، کارگران فضای سبز و پاکبانان از ماسک به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

شهردار مشهد با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: بر این اساس باید از اطراق شهروندان در بوستان‌های کوچک و فضاهای بسته ممانعت و انتظامات بوستان‌ها نیز نسبت به تذکر برای استفاده کردن مراجعان از ماسک و حفظ رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنند و فضاهای بازی کودکان نیز باید همچنان بسته بماند.

وی ادامه داد: با توجه به ممنوع بودن اطراق در بوستان‌های کوچک و بولوارهای اصلی مانند فرودگاه باید اطلاع رسانی به شهروندان با نصب بنر به سرعت در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شود.

کلائی در خصوص دوری کاری کارکنان شهرداری مشهد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز افزود: برای جلوگیری بیشتر ابتلای کارکنان شهرداری به ویروس کرونا دوری کاری روزانه حداکثر یک سوم از پرسنل ستادی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: ضد عفونی مکان‌ها و مناطق پر خطر که احتمال شیوع ویروس کرونا در آنها بیشتر است از سوی معاونت خدمات شهری از جمله سازمان آتش نشانی و سایر گروه‌های مردمی مانند گروه‌های دوام ثامن عملیاتی شود.

شهردار مشهد در خصوص تصمیم گیری برای کاهش فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و خطوط قطار شهری گفت: باید سرویس‌دهی در خطوط کم مسافر محدودتر و ناوگان خطوط محوری و پر تردد تقویت شود که در این خصوص به زودی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

کد خبر 435560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.