جدال مرگ و زندگی در لیگ جزیره؛ از سهمیه اروپایی تا ماندن در لیگ

امشب در حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی هفته پایانی لیگ برتر فوتبال انگیس دو تیم بالانشین برای کسب سهمیه اروپایی به میدان می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز- پنجم مرداد ماه- هفته سی و هشتم و پایانی لیگ برتر فوتبال انگیس برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی هفته منچستر یونایتد و لستر سیتی رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

شاگردان براندن راجرز که به وایکینگ‌ها معروف هستند، این فصل تا اواخر لیگ نتایج فوق العاده ای در پرمرلیگ کسب کرده و حتی یقه تیم‌های بزرگی را گرفته بودند و اندک شانسی هم برای قهرمانی داشتند.

اما در هفته‌هایی هم نتایج مورد نظر را کسب نکردند و از صدر جدول پایین کشیده شدند و در عوض لیورپول کلوپ بسیار مصمم بر بالاترین نقطه جدول لیگ تکیه زد تا طلسم ۳۰ ساله را بشکند و قهرمانی را به دست آورد که اتفاقاً با پشت سر گذاشتن سیتی متمول موفق هم شد.

لستر هم گاهی از دوم به سوم و از سوم تا رده پنجم سقوط می‌کرد و بالا می‌آمد و در همین پنج رده جابه‌جا می‌شد. حالا آن‌ها فردا در یک بازی سرنوشت ساز در هفته پایانی باید به مصاف شیاطین سرخ اولترافورد و شاگردان اوله‌گونار سولسشر بروند.

این بازی ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به میزبانی روباه‌ها برگزار می‌شود. قضاوت این دیدار برعهده "مارتین اتکینسون" داور کهنه کار و با تجربه انگلیسی است. که البته میدان دیده است و این چینش داوری، به خوبی نشان اهمیت بالای این دیدار دارد.

از آن سمت هم منچستر سولسشر که اوایل فصل نمایش‌هایش چنگی به دل نمی‌زد، با کسب چند نتیجه خیره‌کننده خودش را جز مدعیان کسب سهمیه نشان داده است.

در حال حاضر لستر با ۶۲ امتیاز پنجم و یونایتدها با ۶۳ امتیاز همراه با چلسی ۶۳ امتیازی و برحسب تفاضل بهتر در رتبه سوم جا خوش کرده است.

اگر لیورپول و منچستر سیتی را جدا کنیم، می‌توان گفت که چلسی، یونایتد و لستر در هفته پایانی رقابت نفس‌گیری برای کسب سهمیه مستقیم فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا دارند.

این در حالی است که آبی‌های لندنی خودشان هم بازی سختی با شاگردان نونو اسپریتو سانتو پرتغالی در تیم وولوز دارند. چرا که وولوز هم با ۵۹ در رده ششم جدول قرار گرفته و با نمایش‌های درخشانش دنبال کسب سهمیه لیگ اروپا است و شانسش را امتحان می‌کند.

آن‌ها در این راه رقابت جدی با شاگردان آقای خاص (مورینیو) در تاتنهام دارند که با ۵۸ امتیاز در رده هفتم به تیم وولوز چسبیده‌اند و برای کسب سهمیه لیگ اروپا تلاش می‌کنند.

جدا از اینها شاگردان سانتو همیشه رقیب چغری برای تیم‌های بزرگ حتی در مقاطع مهم فصل و بازی‌های سرنوشت ساز بوده‌اند. با این حال فردا می‌توان شاهد هفته‌ی پایانی جذابی برای حسن ختام این فصل لیگ جزیره باشیم. فصلی که با طلسم شکنی ۳۰ ساله و قهرمانی شاگردان آنفیلدی آقای معمولی (کلوپ) همراه بود.

گفتنی است بازی‌ها به صورت همزمان برگزار می‌شود. نوریچ و بورنموث از قبل سقوط‌شان به چمپیونشیپ (دسته دوم) فوتبال انگلیس قطعی شده و واتفورد و استون‌ویلا ۳۴ امتیازی رقابت سختی برای ماندن در پرمرلیگ دارند. این در حالی است که واتفورد مهمان آرسنال خواهد بود و ویلا هم در خانه وستهام به میدان خواهد رفت.

دیدارهای هفته سی و هشتم و پایانی لیگ برتر فوتبال انگیس به شرح زیر است:

لیگ برتر انگلیس

یکشنبه ۵ مرداد

آرسنال- واتفورد ۱۹:۳۰

برنلی- برایتون ۱۹:۳۰

چلسی- ولورهمپتون ۱۹:۳۰

کریستال پالاس- تاتنهام ۱۹:۳۰

اورتون- بورنموث ۱۹:۳۰

لسترسیتی- منچستریونایتد ۱۹:۳۰

منچسترسیتی- نوریچ ۱۹:۳۰

نیوکسل- لیورپول ۱۹:۳۰

ساوتهمپتون- شفیلد یونایتد ۱۹:۳۰

وستهام- استون ویلا ۱۹:۳۰

کد خبر 435557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.