دفن اموات در آرامستان "قلعه قاسم" زرین شهر ممنوع شد

شهردار زرین شهر گفت: با مصوبه شورای اسلامی زرین شهر دفن اموات در آرامستان محله قلعه قاسم به دلایل متعدد ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی در کارگروه سلامت شهرستان لنجان اظهار کرد: شهر موجودی زنده است و همانگونه که به احداث و رسیدگی به معابر و پارک‌های محله‌ای نیازمند است برنامه‌ریزی برای دفن متناسب اموات شهر نیز یکی از الزاماتی است که باید به آن توجه جدی داشت.

وی افزود: محله قلعه قاسم یکی از محلات قدیمی زرین شهر است که به عنوان محله هدف بازآفرینی شهری انتخاب شده و شهرداری با ارائه تخفیفات ویژه و برنامه ریزی برای بازآفرینی محلات هدف و اجرای پروژه‌های متعدد، در مسیر احیای این محله گام برداشته است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: دفن اموات در آرامستان این محله یکی از مشکلات و چالش‌های مدیریت شهری در زمینه حفظ سلامت و همچنین احیای بافت فرسوده شهری است از این رو به منظور خدمت رسانی بهتر به خانواده متوفیان و همچنین حفظ سلامت شهروندان دفن اموات در آرامستان این محله با مصوبه شورای اسلامی ممنوع اعلام شد.

محمدی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله آرامستان تا محدوده شهر، ادامه داد: آرامستان محله قلعه قاسم در دل بافت مسکونی واقع شده و علاوه بر تبعات این مسئله با کمبودهایی نیز مواجه است؛ با شیوع ویروس کرونا دفن اموات در آرامستان‌هایی که درون شهرها واقع شده دغدغه بهداشتی بسیاری برای شهروندان همراه دارد.

محمدی اضافه کرد: آرامستان زرین شهر با اصول شهرسازی و پدافندی همخوانی کامل دارد و از طرفی دارای طرح توسعه است بر همین اساس با مصوبه شورای اسلامی زرین شهر دفن اموات به دلایل متعدد در آرامستان محله قلعه قاسم ممنوع شد.

وی عنوان کرد: با شیوع ویروس کووید ۱۹ در شهرستان لنجان و زرین شهر اجساد اموات مشکوک به کرونا در آرامستان زرین شهر به شکل کاملاً اصولی و بهداشتی و بر اساس پروتکل بهداشتی دفن می‌شود و خوشبختانه با اقدامات فرهنگی شده شهروندان ساکن در محله قلعه قاسم نیز همراهی لازم را برای دفن اموات خود در آرامستان زرین شهر داشتند تا دغدغه ساکنان این محله نیز کاهش یابد.

کد خبر 435548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.