پشت پرده توزیع و فروش گوشت سگ چه بود؟

جزئیات کلیپ توزیع و فروش گوشت سگ در کرمان، مرگ راننده در انفجار سمند، کمک دوربین‌های مدار بسته به پیدا شدن قاتل مرد کرمانی و جزئیات کشف مشروبات الکلی در کارگاهی در بندرعباس را در بسته خبری جامعه ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس حوزه قضائی ماهان از تشکیل پرونده قضائی برای سازندگان و انتشار دهندگان کلیپی مبنی بر حمل تعدادی لاشه سگ در کامیونت برای استفاده از آنها در رستوران‌های شهر ماهان خبر داد و گفت: این اقدامات به منظور اغتشاش در اذهان عمومی و بدبین کردن مردم صورت گرفته که با مسببان آن برخورد قضائی لازم می شود.

"حسین میرزابیگی" با بیان این که خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر استفاده از گوشت نامتعارف در رستوران‌های شهر ماهان به هیچ عنوان صحت ندارد، افزود: اکیپ‌های بازرسی از سوی تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و بهداشت محیط به صورت مستمر اقدام به نظارت و بازرسی از واحدهای عرضه مواد غذایی و رستوران‌ها می‌کنند و تمامی فعالیت‌ها در این حوزه با نظارت دستگاه‌های مسئول انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی از باب توجه به حقوق عامه و لزوم حفظ و ارتقای امنیت روانی جامعه، تمامی موارد مخل امنیت اجتماعی و فکری مردم را رصد کرده و با هرگونه تخلف در این زمینه با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

زنده زنده سوختن مرد ۴۷ ساله در انفجار سمند

زکریا اشکپور از فوت یک مرد ۴۷ ساله بر اثر تصادف خودروی سمند خطی با یک خودرو دیگر در اتوبان ساری_قائمشهر که منجر به انفجار و آتش‌سوزی شد خبر داد.

وی افزود: در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه این حادثه به پایگاه اورژانس اعلام و آمبولانس پایگاه ارطه به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس مازندران گفت: در این حادثه راننده ۴۷ ساله بر اثر سوختگی شدید فوت شد و یک مصدوم ۳۸ ساله داشت که به صورت سرپایی درمان شد.

کارگاه مشروبات الکلی در بندرعباس منهدم شد

به همت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه شهرستان بندرعباس عصر امروز یک کارگاه تولیدی مشروبات الکلی دست‌ساز همراه با وسایل تقطیر و دیگ بخار کشف و ضبط شد.

این کارگاه توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه شهرستان بندرعباس منهدم و در این عملیات متهمان دستگیر شدند.

مرد کرمانی در خیابان سلاخی شد

روز جمعه سوم مرداد ماه جاری نزاع خونینی بین دو مرد میانسال از سوی اهالی یکی از محله‌های بافت کرمان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.

به دنبال این خبر، بلافاصله مأموران راهی محل حادثه شدند و با بدن نیمه جان مردی ۵۱ ساله که با ضربه چاقو زخمی شده بود، مواجه شدند.

مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند این فرد میانسال در جلوی منزلش از ناحیه سینه و شکم هدف ضربه چاقو قرار گرفته و به سختی نفس می‌کشد که بلافاصله با هماهنگی اورژانس ۱۱۵ فرد زخمی به بیمارستان منتقل شد که لحظاتی بعد از آن به‌علت شدت خونریزی جان سپرد.

تصاویر دوربین‌های مداربسته قاتل کرمانی را لو داد

با قتل مرد میانسال، موضوع به بازپرس کشیک قتل اعلام شد و تحقیقات برای دستگیری عامل این نزاع خونین ادامه یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت گفت: با حضور سریع چند گروه از پلیس‌های تخصصی و بررسی تصاویر دوربین‌های مدار بسته محل حادثه، قاتل شناسایی و در کمتر از ۲۴ ساعت عامل این نزاع مرگبار در مخفیگاهش در یک نقطه دیگر از شهر دستگیر شد.

سرهنگ میرافضلی افزود: با انتقال قاتل به مقر انتظامی، متهم مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت و اعتراف کرد درگیری و نزاع ما به دلیل اختلاف ملکی بود که منجر به قتل شد.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: داشتن هرگونه اختلاف با دیگران هیچ گاه دلیل موجهی برای افزایش تنش و ایجاد زمینه‌های درگیری با افراد نیست چراکه در این صورت ممکن است فرد به سبب عصبانیت لحظه‌ای دست به این گونه اقدامات مجرمانه و جبران ناپذیر بزند و علاوه بر گرفتن حق حیات از دیگری خود را نیز برای تمام عمر گرفتار زندان یا دیگر مجازات‌های سنگین کند.

هشدار پلیس به متقاضیان کمک ودیعه مسکن

سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با اشاره به فرآینده ثبت نام برای بهره‌مندی از وام ودیعه مسکن، گفت: برای رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا تصمیم مسئولان امر بر این شده تا متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، تمام مراحل ثبت نام خود را به شکل غیرحضوری انجام دهند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز نگرانی‌هایی در مورد سودجویی احتمالی برخی افراد فرصت طلب وجود دارد که می‌توان با رعایت یکسری نکات پیشگیرانه به راحتی از بروز آنها جلوگیری کرد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با بیان این که ثبت نام برای دریافت این کمک ودیعه با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد، گفت: برابر شرایط اعلام شده متقاضیان واجد شرایط باید از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه چهارم مردادماه با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراهی که شماره‌اش به نام فرد متقاضی است، نسبت به ثبت نام اولیه دریافت تسهیلات اقدام کنند.

رجبی با بیان این که برابر اعلام رسمی صورت گرفته متقاضیان تا تاریخ ۹ مرداد ماه برای ثبت نام فرصت دارند، گفت: زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www.Tem.mrud.ir اعلام خواهد شد بنابراین لازم است شهروندان به دو نکته مهم توجه کنند. اول آدرس سایت که باید عیناً همین آدرس باشد و دیگر شماره پیامک که به آن اشاره کردم.

وی با تاکید بر این که متقاضیان دریافت وام باید مراقب تماس‌های تلفنی و پیامک‌های پیش ثبت نام دریافت وام مسکن باشند، افزود: بزهکاران سایبری از این فرصت سوءاستفاده کرده و متقاضیان دریافت وام را به سوی سایت‌های جعلی و فیشینگ هدایت می‌کنند یا این که اقدام به دریافت مبالغی از آنان می‌کنند و به همین دلیل لازم است شهروندان توجه داشته باشند که ثبت نام صرفاً از طریق گفته شده قابل انجام است و به وعده‌ها و تبلیغ‌های دروغین توجه نکنند.

کد خبر 435545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.