می‌گویند گلی که به استقلال زده‌ام شانسی بوده است/ توپم میانه راه تغییر مسیر داد!

نام سید محمد میری، بازیکن نساجی شاید تا چند شب پیش چندان برای اهالی فوتبال شناخته شده نبود، اما شوتی بی‌نظیر در استادیوم آزادی، زندگی ورزشی او را در آستانه تغییری بزرگ قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد میری چند شب قبل در حالی که استقلال با تک گل بازی، آماده رفتن به رختکن با پیروزی بود، از نزدیکی خط وسط زمین و فاصله‌ای حدود ۴۰ متری، قفل دروازه سید حسین حسینی را فرو ریخت و شاید همراه با مسیر طولانی شوتش، راه چند ساله را یک شبه طی کرد.

میری متولد رشت و ۳۰ سال سن دارد و حالا با نساجی این فرصت را پیدا کرده تا در سطح اول فوتبال ایران به میدان رفته و خودی نشان دهد. سید محمد میری بازیکن باشخصیت و کم حاشیه‌ای است و با وجود گل استثنایی خود به استقلال، کمتر آثاری از تکبر در او دیده می‌شود. میری به آینده امیدوار است و می‌خواهد پایان فصل، راهی یکی از مدعیان لیگ شود. به بهانه گل تماشایی سید محمد میری به استقلال، با خبرنگار ایمنا گفت و گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانیم:

اول از همه بابت گل زیبایی که به ثمر رساندی، تبریک می‌گویم. فکر می‌کردی بتوانی چنین گلی را برابر استقلال بزنی؟

خیلی‌ها می‌گویند گلی که به استقلال زده‌ام شانسی بوده، اما خودم می‌گویم نتیجه سال‌ها تلاش‌، تحمل سختی‌ها و تمرینات فشرده‌ام بوده که به این گل منجر شده است. خیلی‌ها می‌گویند گلی که به استقلال زده‌ام شانسی بوده، اما خودم می‌گویم نتیجه سال‌ها تلاش‌، تحمل سختی‌ها و تمرینات فشرده‌ بوده که به این گل منجر شده است. در هفته‌ای که گذشت، مرتباً شوت زنی را تمرین می‌کردم و خدا را شکر موقعیتی به دست آوردم و توانستم این گل را بزنم.

یعنی روی تقویت شوت زنی برنامه داشتید؟

بله، در این هفته خیلی روی شوت زنی کار کرده بودم. قبل از این کمتر شوت می‌زدم، اما دوست آنالیزوری دارم که گفت بیشتر روی شوت کار کنم و این یک هفته را به طور کامل فقط شوت زنی را تمرین کردم. پیش از این نیز شوت می‌زدم ولی تا این میزان بر آن تمرکز نکرده بودم.

چه شد که تصمیم گرفتی از آن فاصله شوت بزنی؟ چون معمولاً ریسک بالایی دارد و اغلب چنین ضرباتی از این فاصله‌ها، به گل تبدیل نمی‌شود به ویژه که بازی حساسی برابر استقلال بود.

همان طور که قبلاً گفته‌ام، وقتی تصمیم می‌گیرم در بازی کاری را انجام دهم، برایم مهم نیست که جلوی چه کسی بازی می‌کنم و یا چه کسی درون دروازه است و تنها کار خودم را انجام می‌دهم. آن لحظه اصلاً به این فکر نکردم که چه کسی در گل است و فقط دیدم که فضا خالی است و اقدام به شوت زنی کردم.

به نظر متوجه شدی که سید حسین حسینی کمی به سمت چپ دروازه متمایل شده و بعد تصمیم به شوت زنی گرفتی؟

نه چنین چیزی نیست. ندیدم که آقای حسینی در کدام قسمت گل ایستاده بود. به نظرم آقای حسینی مقصر گل نبود. ضربه‌ای که زدم این گونه بود که ابتدا به سمت وسط در حال حرکت بود اما ناگهان به چپ متمایل شد که خودم هم از این اتفاق تعجب کردم و یک لحظه دیدم که توپ به کنج دروازه رفته است. فکر نمی‌کنم آقای حسینی مقصر باشد و به نظرم هر شخص دیگری درون دروازه بود، شاید نمی‌توانست این توپ را مهار کند.‌ ضربه‌ای که زدم این گونه بود که ابتدا به سمت وسط در حال حرکت بود اما ناگهان به چپ متمایل شد که خودم هم از این اتفاق تعجب کردم و یک لحظه دیدم که توپ به کنج دروازه رفته است. فکر نمی‌کنم آقای حسینی مقصر باشد و به نظرم هر شخص دیگری نیز درون دروازه بود، شاید نمی‌توانست این توپ را مهار کند.

آخرین بازیکنی که از این فاصله به استقلال گل زد، وریا غفوری بود که حالا کاپیتان استقلال شده است. فکر می‌کنی این گل برای تو نیز خوش یمن خواهد بود؟

همیشه به آینده امیدوار هستم و برنامه‌ریزی خاصی برای فوتبالم دارم. درست است کمی دیر به سطح اول فوتبال آمدم ولی هدف‌های بزرگی دارم و امیدوارم بتوانم کم کم به همه‌ آن‌ها برسم.

از باشگاه‌های دیگر پیشنهاد داری؟

نیم فصل اول پیشنهادهای خیلی خوبی از تیم‌های بالا جدول داشتم، اما نساجی در شرایطی بود که نمی‌توانستم آنها را تنها بگذارم. این تیم شرایط بدی داشت و ترجیح دادم که در این تیم بمانم. ان‌شاءالله ببینیم خدا چه می‌خواهد و آخر فصل به تیم‌های خوب بروم.

نساجی چند هفته بسیار دشوار را در پیش دارد و باید در ادامه لیگ با پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و شهر خودرو بازی کند. به نظرت در دیدارهای آینده موفق می‌شوی عملکرد خوبی را نشان دهی؟

فکر می‌کنم در دو سالی که نساجی به لیگ برتر آمده، نشان داده که با تیم‌های قوی بهتر بازی می‌کند و بیشتر نتیجه می‌گیرد. چهار بازی گذشته که انجام داده‌ایم با تراکتور، استقلال و نفت آبادانی بوده که در بالا جدول حضور دارد. با این حال خدا را شکر تراکتور را بردیم و نفت آبادان را می‌توانستیم به راحتی شکست دهیم، اما موقعیت‌هایمان با بدشانسی گل نشد. در دیدار با استقلال هم توانستیم گل دوم که کاملاً سالم بود را به ثمر برسانیم ولی متأسفانه پذیرفته نشد. چند موقعیت خوب دیگر نیز داشتیم و می‌توانستیم این بازی را ببریم. این‌ها نشان می‌دهد که جلوی تیم‌های قوی بهتر بازی می‌کنیم. امیدوارم بازی‌های پیش رو را با نتایج خوب از زمین خارج شویم.

گفت و گو از: سروش فدایی _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 435536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.