روایت یک شاهد عینی از مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای ماهان + فیلم

یکی از مسافران لبنانی پرواز هواپیمایی ماهان با روایت مشاهدات خود گفت که دو جنگنده آمریکایی بدون توجه به مکالمات خلبان به هواپیمای ایرانی نزدیک می‌شدند.

"علی حبحاب" از مسافران پرواز ۱۱۵۲ خطوط هوایی ایران از مبدأ تهران به مقصد بیروت است که در مصاحبه با خبرنگار ایمنا مشاهدات خود از مزاحمت دو جنگنده آمریکایی برای این هواپیمای مسافربری را بیان کرده است.

جنگنده‌ها به هیچکدام از پیام‌های خلبان پاسخ نمی‌دادند

به گفته وی، هیچکدام از مسافران خبر نداشتند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است؛ از ترس هیچکس روی صندلی خودش نبود و ناگهان هواپیما به سمت پایین رفت، به گونه‌ای که سر مسافران به سقف هواپیما برخورد کرد.

این شاهد عینی می‌گوید که بعد از اینکه خلبان با مسافران صحبت کرد و حادثه را شرح داد، تازه همه متوجه شدند که چه اتفاقی افتاده است.

به گفته حبحاب، خلبان در رادار خود دو جنگنده را می‌بیند که به سمت هواپیما می‌آیند. در ابتدا سعی می‌کند با آنها صحبت کند و اعلام می‌کند که به دنبال جنگ نبوده و تنها در حال جابجایی مسافران عادی است، اما جنگنده‌ها به هیچیک از پیام‌ها پاسخ نمی‌دادند.

خلبان به این نتیجه رسید که جنگنده‌ها قصد حمله دارند

وی در ادامه می‌گوید که وقتی پایلوت هواپیما می‌بیند شنونده‌ای ندارد، به این نتیجه می‌رسد که دو جنگنده قصد حمله به آنها را دارند و به همین دلیل ناگهان هواپیما را به سمت پایین هدایت می‌کند که باعث زخمی شدن بسیاری از مسافران شد و تعدادی نیز دچار شکستگی دست و پا شدند.

هیچ مقام نظامی و سیاسی در هواپیما وجود نداشت

این شاهد عینی در پاسخ به این سوال که جنگنده‌ها تا چه اندازه به هواپیما نزدیک شده بودند، گفت: جنگنده‌های آمریکایی خیلی به هواپیما نزدیک شده بودند و حتی بعد از فرود هم تا دقایقی مشغول گشت زنی در اطراف هواپیما بودند و بعد از آن دور شدند.

حبحاب با بیان اینکه من احساس نکردم مقام سیاسی یا نظامی در هواپیما وجود داشته باشد، گفت: همانطور که مسئولان ایران هم اعلام کردند همه مسافران از شهروندان عادی ایران و لبنان بودند.

کد خبر 435535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.