الزام عرضه‌کنندگان ماسک به رعایت قیمت مصوب

سازمان ‌حمایت ‌مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای بر رعایت قیمت مصوب برای فروش اقلام بهداشتی و ماسک توسط عرضه‌کنندگان صنفی و مراکز مجازی فروش تاکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، پیرو ابلاغیه‌های قبلی این سازمان در خصوص ضرورت رعایت نرخ‌های مصوب اقلام ضروری مبارزه با بیماری کرونا، حداکثر قیمت مصرف کننده ماسک سه لایه صنعتی یک هزار و ۳۰۰ تومان و ماسک‌های کارگاهی یک هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

گزارشات و شکایات واصله نشان می‌دهد انواع ماسک سه لایه در برخی از مراکز عرضه از جمله داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اینترنتی و واحدهای صنفی بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسند و در راستای جلوگیری از هرگونه اجحاف در حق مصرف کنندگان به ویژه در شرایط حساس کنونی، تمام عرضه کنندگان مکلف به فروش اقلام ضروری مبارزه با بیماری کرونا به قیمت‌های مصوب هستند و باید با قید فوریت نسبت به اصلاح قیمت‌های فروش خود اقدام کنند.

مسؤولیت فروش به نرخ‌های بالاتر از قیمت مصوب به هر بهانه‌ای، مصداق ماده ۲ قانون تعزیرات حکومتی تلقی شده و مسئولیت آن متوجه واحدهای خاطی خواهد بود.

نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد و تخلف این مراکز باید به شماره ۱۹۰ منعکس شود.

کد خبر 435521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.