طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه رونمایی شد

طرح تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه روز شنبه با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

نسل جدید فناوری در فرایندهای تولیدی این شرکت با رونمایی این طرح پیاده‌سازی خواهد شد و این شرکت با کمک فناوری به سمت کارخانه هوشمند حرکت می‌کند.

طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکه با هدف ارتقا بهره‌وری در تولید محصولات فولادی با استفاده از روش‌های نو و به همت شرکت بین‌المللی مهندسی سامانه‌ها و اتوماسیون (ایرسا) و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات رونمایی شد.

مراحل اجرای این طرح تحول دیجیتال که تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت علاوه بر ارتقا بهره‌وری، شامل پاسخگوی نیازهای کیفی محصولات به مشتریان است.

با اجرای کامل این این طرح فرایند تولید با خطای کمتر، هزینه‌های پایین‌تر و امکان تولید محصولات متنوع و جدید انجام خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این آئین گفت: در صورتیکه نتوانیم بین حوزه‌های جدید فناوری اطلاعات با صنایع قدیمی و ریشه دار همانند فولاد مبارکه ارتباط برقرار کنیم در سال‌های آینده با رشد منفی صنایع و مجموعه‌ای از شرکت‌های ورشکسته مواجه خواهیم شد.

امیر ناظمی افزود: برقرار نشدن ارتباط حوزه‌های جدید فناوری اطلاعات با صنایع به بیکاری مجموعه‌ای از کارگران صنایع در دنیای آینده خواهد انجامید که نمی‌توانند با محصولات مشابه خارجی رقابت کنند.

وی ادامه داد: تحول دیجیتال صنایع راهی است که باید سریع‌تر آنرا شروع کنیم و همراه با پیش نگری و آینده نگری خود را برای آن آماده کنیم.

ناظمی خاطرنشان کرد: این طرح که امروز رونمایی شد از آن جهت اهمیت دارد که یک صنعت بزرگ و پیشرو در کشور وارد این عرصه شده و اراده و همیت خود را برای ورود به عرصه اقتصاد دیجیتال نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای این طرح همراه فولاد مبارکه خواهد بود و هر آنچه که در توان دارد را برای اجرای کامل این طرح انجام خواهد داد.

معاون وزیر ارتباطات وفن آوری اطلاعات بیان کرد: امروز و در وضعیت کنونی با زمانی که باید این طرح را شروع می‌کردیم فاصله سه یا چهار ساله داریم و زودتر از اینها در کشور شروع می‌شد اما اتفاقی که امروز افتاد از آن جهت که صنعت هم همانند هر موضوع دیگری از جنبه‌های اجتماعی برخوردار است و بازیگران و ذینفعان صنعت باید این تغییر در نگاهشان ایجاد شود که هوشمند شدن صنعت برای ما ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه باید از فناوری اطلاعات و آی تی در صنعت استفاده کنیم تصریح کرد: وضعیت امروز ما در دنیا بد نیست و آینده نشان می‌دهد که اگر نتوانیم اینگونه کارها را به خوبی انجام دهیم از دنیا عقب خواهیم ماند و در صورتی که عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشیم بطور حتم در آینده نزدیک و در کوتاه مدت جزو پیشروان منطقه قرار خواهیم گرفت.

ناظمی گفت: فولاد مبارکه بطور معمول نقش پیشرو در صنایع را دارد و سرریز کارهای این شرکت در سایر صنایع و شرکت‌های فولادی کشور هم قابل مشاهده است.

وی اظهار کرد: اگر فولاد مبارکه بتواند این کار را به خوبی انجام دهد می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سر ریز آن در سایر صنایع استان و دیگر صنایع فولادی کشور اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 435516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.