پیاده سازی تکنولوژی نسل چهارم، امروز یک الزام و ضرورت برای صنایع است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: برای حفظ سهم خود از بازار، این الزام و ضرورت را بوجود می‌آورد که همراه با تحولات صنعتی دنیا، نسل چهارم تکنولوژی را در فولاد مبارکه پیاده سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، حمیدرضا عظیمیان روز شنبه در آئین رونمایی از طرح تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: امروز فولاد مبارکه در دنیای رقابتی فعالیت می‌کند و سهامداران از ما انتظار دارند که حقوقشان حفظ شود و بازدهی سرمایه آنها بالا رود.

وی افزود: اجرای طرح تحول دیجیتال و پیاده سازی نسل چهارم تکنولوژی و انقلاب صنعتی در فولاد مبارکه موجب افزایش ۶ تا هشت درصدی بهره‌وری سهام این شرکت می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: افزایش ۶ تا هشت درصدی بهره‌وری برای سهامداران خبر بسیار خوشی است که ارزش سهام آنها حفظ می‌شود و حاشیه سود خوبی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه افزایش ۶ تا هشت درصدی بهره‌وری عدد بسیار بزرگی است اضافه کرد: برای حفظ پایه ارزش سهام الزام داریم که همراه با تحولات فضای تکنولوژی خودمان را هماهنگ کنیم و در صورتیکه به این اقدامات دست نزنیم ممکن است در کمتر از یک دهه از صحنه تولید و سودآوری و ارزش آفرینی خارج شویم.

عظیمیان تصریح کرد: برای این کار و در مرحله اول باید خودمان را به تکنولوژی روز مجهز و مسلح کنیم و در مرحله بعد رهاورد و نتیجه این سرمایه گذاری و اینگونه اقدامات افزایش سودآوری سهامداران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم برای ورود به این عرصه دیر اقدام کردیم اما باید مقداری سرعت اقدامات خود را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: این شرکت به عنوان اولین مجموعه در صنعت در عرصه تحول دیجیتال وارد شده است و نمونه موفقی در صنعت فولاد توسط فولاد مبارکه انجام خواهد شد که مزایای بسیاری برای کل صنعت ایران به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: فولاد مبارکه به عنوان پیش‌قراول وارد این عرصه شد تا نتایج و تجارب فراروی خود را در اختیار سایر صنایع فولادی و دیگر شرکت‌ها قرار دهد.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به رونمایی از طرح تحول دیجیتال در صنعت فولاد و انقلاب صنعتی نسل چهارم در فولاد مبارکه گفت: اقتصاد نسل چهارم در آینده‌ای نزدیک از الزامات دنیا خواهد بود، و به طور طبیعی یکی از استراتژی‌های کلان ایران، مطالعه و حرکت در راستای اقتصاد نسل چهارم خواهد بود.

مهدی نقوی با بیان اینکه صنعت فولاد به‌عنوان یکی از صنایع مجهز و تأثیرگذار باید در این مسیر قدم بگذارد ادامه داد: شرکت‌هایی می‌توانند در این زمینه وارد عمل شوند که به سطح بلوغ موردنیاز رسیده باشند.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه امروز به این سطح از بلوغ رسیده است و از سال گذشته مطالعات گسترده‌ای را درباره این‌که چگونه صنعت فولاد می‌تواند در مسیر اقتصاد نسل چهارم گام بردارد، آغاز کرد.

طرح تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه روز شنبه با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، با رونمایی این طرح، نسل جدید فناوری در فرایندهای تولیدی این شرکت پیاده‌سازی خواهد شد و این مجتمع صنعتی با کمک فناوری به سمت کارخانه هوشمند حرکت می‌کند.

طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکه با هدف ارتقا بهره‌وری در تولید محصولات فولادی با استفاده از روش‌های نو و به همت شرکت بین المللی مهندسی سامانه‌ها واتوماسیون (ایرسا) و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات رونمایی شد.

مراحل اجرای این طرح تحول دیجیتال که تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت علاوه بر ارتقا بهره وری، شامل پاسخگوی نیازهای کیفی محصولات به مشتریان است.

با اجرای کامل این این طرح فرایند تولید با خطای کمتر، هزینه‌های پایین‌تر و امکان تولید محصولات متنوع و جدید انجام خواهد شد.

کد خبر 435514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.